ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی آیفون ۱۲ پرو مکس لرزشگیر قدرتمند IBIS را آشکار می‌کند [تماشا کنید]

«زک نلسون» از کانال یوتیوب « JerryRigEverything » اقدام به کالبدشکافی گوشی هوشمند آیفون 12 پرو مکس کرده است. ویدیوی منتشر شده، تفاوت پنهان سیستم تثبیت کننده تصویر حسگر اصلی دوربین نسخه پرو مکس را در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۳

«زک نلسون» از کانال یوتیوب « JerryRigEverything » اقدام به کالبدشکافی گوشی هوشمند آیفون 12 پرو مکس کرده است. ویدیوی منتشر شده، تفاوت پنهان سیستم تثبیت کننده تصویر حسگر اصلی دوربین نسخه پرو مکس را در مقایسه با نسخه پرو نشان می‌دهد.

با نگاهی به مشخصات آیفون 12 پرو مکس و مقایسه آن با نسخه پرو، شاید این طور به نظر برسد که دو گوشی هوشمند تنها از نظر ابعاد نمایشگر و ظرفیت باتری و برخی مشخصات دوربین با یکدیگر تفاوت دارند؛ اما ویدئوی کالبدشکافی اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه می‌دهد.

آیفون 12 پرو مکس بزرگترین گوشی این خانواده است. زک نلسون بعد از باز کردن گوشی و بررسی دقیق ماژول دوربین متوجه شد که محفظه دوربین اصلی نسخه پرو مکس از نسخه پرو بزرگ‌تر است.

وی دوربین اصلی نسخه پرو و همچنین دوربین اصلی نسخه پرو مکس آیفون 12 را در ویدیوی کالبدشکافی با یکدیگر مقایسه می‌کند. در همان نگاه اول مشخص است که حسگر دوربین نسخه پرو از سیستم تثبیت کننده تصویر بهره می‌برد؛ اما ظاهرا به نظر می‌رسد حسگر دوربین نسخه پرو مکس از نظر سیستم تثبیت کننده تصویر تفاوت‌هایی با نسخه پرو دارد و حتی این‌طور که به نظر می‌رسد که دوربین اصلی نسخه پرو مکس فاقد سیستم تثبیت کننده تصویر است.

زک نلسون برای یافتن این تفاوت و روشن شدن موضوع، حسگر دوربین هر دو گوشی را کالبدشکافی کرده و متوجه می‌شود که حسگر دوربین نسخه پرو از سیستم مشابه «IBIS» که تثبیت کننده تصویر در بدنه است بهره می‌برد. این سیستم در دوربین‌های DSLR و دوربین‌های حرفه‌ای نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع با وجودی که در نگاه اول این طور به نظر می‌رسد که حسگر اصلی دوربین آیفون 12 پرو مکس فاقد سیستم تثبیت کننده تصویر است؛ اما این حسگر از سیستم IBIS بهره می‌برد.

در نتیجه به نظر می‌رسد اپل تنظیمات دوربین نسخه پرو مکس را نسبت به نسخه پرو تغییر داده و نوع دیگری از سیستم تثبیت کننده تصویر روی حسگر دوربین اصلی نسخه پرو مکس قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sina Elahi
    Sina Elahi | ۱ آذر ۱۳۹۹

    فیلمش کو پس؟

مطالب پیشنهادی