ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت خانه سه طبقه با سریعترین پرینتر سه بعدی: پرینت ۱۰ تن بتن در هر ساعت

پرینتر سه بعدی کارایی مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، ساخت خانه است. حالا در آلمان یک ساختمان سه طبقه ۳۸۰ متری با استفاده از سریعترین پرینتر ساخت و ساز تولید می‌شود. در گذشته شاهد ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ آذر ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

پرینتر سه بعدی کارایی مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، ساخت خانه است. حالا در آلمان یک ساختمان سه طبقه ۳۸۰ متری با استفاده از سریعترین پرینتر ساخت و ساز تولید می‌شود.

در گذشته شاهد تولید ساختمان‌های مختلفی با پرینتر سه بعدی بوده‌ایم. برخی از آن‌ها در محل ساخته شده‌‌اند و تعدادی نیز در شرکت به تولید رسیده‌اند و سپس به محل موردنظر منتقل شده‌اند. حالا یک ساختمان سه طبقه در آلمان به وسیله این فناوری ساخته می‌شود.

این پروژه توسط شرکت‌های آلمانی «Peri» و «Michael Rupp Bauunternehmung» انجام خواهد شد و پس از پایان، ۳۸۰ متر مربع مساحت خواهد داشت. این مساحت در سه طبقه به همراه زیر زمین پخش می‌شود و همچنین شامل ۵ آپارتمان می‌شود که هم اکنون چهار مورد از آن‌ها اجاره داده شده‌اند و یکی از آن‌ها برای نمایش خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت آپارتمان در محل و با استفاده از پرینتر «BOD 2» شرکت «COBOD» انجام می‌شود. این پریتنر ماژولار بوده و برای این پروژه ابعادی برابر ۱۲.۵ در ۱۵ در ۷.۵ متر دارد. BOD 2 می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۰۰ سانتی‌متر در هر ثانیه خانه بسازد که معادل پرینت ۱۰ تن بتن در هر ساعت می‌شود. این پرینتر با توجه به این ویژگی‌ها، سریعترین پرینتر سه بعدی ساخت و ساز است.

فرایند ساخت و ساز این ساختمان مشابه پروژه‌های دیگر است که یک مخلوط سیمان به وسیله یک نازل پخش می‌شود و به تدریج دیوارها ساخته می‌شوند. این عملیات به دو اپراتور انسانی نیاز دارد و سایر افراد هنگام فرایند پرینت، کارهای مختلف را انجام می‌دهند.

شرکت Peri درباره نحوه ساخت این ساختمان اعلام کرده:

«در طول فرایند ساخت، پرینتر محل‌های مربوط به لوله‌‌ها و اتصالات آب، برق و موارد دیگر را درنظر می‌گیرد که در آینده به ساختمان اضافه می‌شوند. تاییدیه BOD 2 به گونه‌ای است که می‌توان در هنگام پرینت، کار این مناطق را نیز انجام داد. بنابراین کارهای دستی مانند نصب لوله‌ها و اتصالات خالی به راحتی در فرایند پرینت ادغام می‌شوند.»

در حال حاضر این پروژه در جریان است و اولین طبقه آن به صورت کامل ساخته شده. انتظار می‌رود ساخت کل آپارتمان ۶ هفته طول بکشد که البته برخی کارهای انسانی مانند سیم کشی پس از آن انجام می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۲ آذر ۱۳۹۹

    جالب بود

مطالب پیشنهادی