ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا ماهواره‌ای برای ردیابی افزایش سطح آب دریاها به فضا پرتاب می‌کند

ناسا در آینده نزدیک ماهواره‌ای برای بررسی تاثیر تغییرات اقلیمی روی سطح آب اقیانوس‌ها پرتاب می‌کند. این ماهواره همچنین اطلاعاتی برای بهبود پیش‌بینی وضع آب و هوا جمع آوری خواهد کرد. این ماهواره کار ناسا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

ناسا در آینده نزدیک ماهواره‌ای برای بررسی تاثیر تغییرات اقلیمی روی سطح آب اقیانوس‌ها پرتاب می‌کند. این ماهواره همچنین اطلاعاتی برای بهبود پیش‌بینی وضع آب و هوا جمع آوری خواهد کرد.

این ماهواره کار ناسا در زمینه جمع‌آوری اطلاعات درباره افزایش سطح دریاها در سه دهه گذشته را ادامه می‌دهد و همچنین اطلاعات دقیق‌تری درباره خطوط ساحلی از فضا در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.

این ماهواره به نام «Sentinel-6 Michael Freilich» از پایگاه نیروی هوایی «وندنبرگ» در کالیفرنیا به همراه راکت فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا فرستاده می‌شود. این ماهواره یکی از جفت ماهواره با تمرکز روی اقیانوس‌ها محسوب می‌شود که ادامه تحقیقات ناسا و سازمان فضایی اروپا روی سطح جهانی دریاها برای یک دهه آینده را در پی دارد.

ماهواره بعدی، «Sentinel-6B» نام دارد که نزدیک به ۵ سال دیگر روانه فضا خواهد شد. برای اندازه‌گیری سطح دریا‌ها، این ماهواره‌ها سیگنال‌های الکترومغناطیسی به اقیانوس‌های جهان ارسال کرده و زمان بازگشت آن‌ها را اندازه‌گیری می‌کنند.

ناسا

زمانی که ناسا در دهه ۹۰ میلادی کار خود در زمینه بررسی افزایش سطح دریاها را آغاز کرد، دانشمندان درباره پیش‌بینی‌ها مبنی بر تاثیر تغییرات اقلیمی روی آن کنجکاو بودند. تحقیقات نشان داده‌اند که سطح آب اقیانوس‌ها در حال افزایش است و کشورها باید با چنین موضوعی مقابله کنند.

دانشمندان ناسا با استفاده از ماهواره‌های جدید به اطلاعات بهتری نسبت به گذشته دست پیدا می‌کنند و همچنین می‌توانند پیش از وقوع طوفان‌ها، آن‌ها را پیش‌بینی کنند. زمانی که یک طوفان بزرگ روی دریا در حال شکل‌گیری است، آب تغییراتی را تجربه می‌کند. یک ماهواره می‌تواند به چنین موضوعی پی ببرد و از اطلاعات آن می‌توان برای پیش‌بینی این وضعیت استفاده کرد.

علاوه بر موارد بالا، از اندازه‌گیری دانه‌ای می‌توان برای بررسی نحوه تاثیر تغییرات سطح دریا در نزدیکی خطوط ساحلی روی ناوبری کشتی‌ها و ماهیگیری تجاری نیز استفاده کرد. با افزایش دمای زمین، یخچال‌های طبیعی ذوب می‌شوند و سطح آب دریاها بالا می‌آید. این موضوع می‌تواند باعث زیر آب رفتن برخی جزایر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی