ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت و اپل پشتیبانی از کنترلر ایکس باکس سری ایکس را به آیفون و آیپد می‌آورند

نسل جدید کنسول بازی مایکروسافت وارد بازار شده، اما آیفون و آیپد به صورت رسمی از کنترلر ایکس باکس سری ایکس پشتیبانی نمی‌کنند. حالا اپل اعلام کرده که در حال کار با مایکروسافت برای اضافه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۵

نسل جدید کنسول بازی مایکروسافت وارد بازار شده، اما آیفون و آیپد به صورت رسمی از کنترلر ایکس باکس سری ایکس پشتیبانی نمی‌کنند. حالا اپل اعلام کرده که در حال کار با مایکروسافت برای اضافه کردن چنین قابلیتی به محصولات خود است.

سیستم عامل iOS و iPadOS به صورت رسمی قادر به پشتیبانی از کنترلر ایکس باکس سری ایکس نیستند. با این وجود در بروزرسانی آینده محصولات مجهز به این دو سیستم عامل اپل، با این کنترلر سازگار خواهند شد.

این اولین باری نیست که این دو کمپانی برای بهبود پشتیبانی از کنترلر کنسول ایکس باکس با یکدیگر همکاری می‌کنند. در سال جاری میلادی اپل با همکاری مایکروسافت پشتیبانی از کنترلر «Elite 2» و «Adaptive Controller» را به سیستم عامل iOS 14 اضافه کرد. پشتیبانی از Elite 2 تقریبا یکسال پس از معرفی آن صورت گرفت.

در حال حاضر نمی‌دانیم که چند وقت دیگر اپل کنترلر ایکس باکس سری ایکس را تایید می‌کند، اما نشانه‌هایی مبنی بر پشتیبانی iOS از کنترلر پلی استیشن ۵ وجود دارد.

اپل به تازگی بتای توسعه‌دهندگان iOS 14.3 را منتشر کرده که طبق گزارش‌ها، از پشتیبانی آیفون‌ها از کنترلر «دوال سنس» خبر می‌دهد. این نسخه iOS ظاهرا شامل قابلیت پشتیبانی از دوال سنس پلی استیشن ۵ است.

کنترلر ایکس باکس سری ایکس

اپل به دوال سنس اشاره‌ای نکرده، اما احتمالا زودتر از گذشته شاهد پشتیبانی iOS و iPadOS از کنترلرهای جدید کنسول‌های بازی سونی و مایکروسافت باشیم. احتمالا طی چند هفته آینده پشتیبانی از دسته‌های جدید ایکس باکس سری ایکس و دوال سنس پلی استیشن ۵ به آیفون‌ها و آیپدهای اپل اضافه شوند.

نزدیک به یک ماه پیش مایکروسافت اپ ایکس باکس را برای سیستم عامل iOS و iPadOS بروزرسانی کرد تا کاربران ایکس باکس وان بتوانند بازی‌ها را از کنسول درون دستگاه خود استریم کنند.

این اپلیکیشن همچنین به قابلیت ریموت پلی مجهز شده که توسط آن می‌توان بازی‌های ایکس باکس را روی آیپد یا آیفون بازی کرد. این ویژگی‌های قبل از iOS، در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی