ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

احتمال فیلتر شدن یوتیوب، فیسبوک و توییتر در روسیه

نمایندگان پارلمان روسیه در تلاش هستند تا لایحه قانونی را برای محدود کردن دسترسی به توییتر، فیسبوک و یوتیوب به دلیل سانسور محتوای رسانه‌های حامی دولت روسیه، هر چه زودتر به تصویب برسانند. به موجب ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

نمایندگان پارلمان روسیه در تلاش هستند تا لایحه قانونی را برای محدود کردن دسترسی به توییتر، فیسبوک و یوتیوب به دلیل سانسور محتوای رسانه‌های حامی دولت روسیه، هر چه زودتر به تصویب برسانند.

به موجب این لایحه، قانونگذاران روسی می‌توانند به صورت کامل یا جزئی، دسترسی به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی غول‌های بزرگ فناوری ایالات متحده که رفتاری تبعیض آمیز با رسانه‌های روسی داشته‌اند را به صلاحدید خود فیلتر کنند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در کنفرانس مطبوعاتی با روزنامه نگاران گفت که مسکو به روش‌های جدیدی برای مقابله با سانسور‌های این پلتفرم‌ها نیاز دارد. وی در ادامه اضافه کرد:

«روش‌های مقابله با سانسورهایی که علیه مسکو صورت می‌گیرد باید به صورت دقیق بررسی شود. پیش نویس لایجه قانونی مسدود کردن پلتفرم‌ها مسیر مناسبی را طی می‌کند و می‌تواند ساز و کار مناسبی را در اختیار قانونگذاران بگذارد.»

به نظر می‌رسد شهروندان روسی و به خصوص نسل جوان تمایل بیشتری به استفاده از یوتیوب و اینستاگرام نسبت به رسانه‌های دولتی از خود نشان می‌دهند. کرملین نیز قصد دارد تسلط بیشتری بر جریان اطلاعات در کشور داشته باشد و معتقد است سانسور محتوای رسانه‌های حامی مسکو رفتاری تبعیض آمیز است و باید به آن به صورت جدی رسیدگی شود.

طرفداران لایحه قانونی فیلترینگ پلتفرم‌های نامبرده با جدیت تصویب آن را دنبال می‌کنند و آن طرف میدان مخالفانی هم وجود دارند که تصویب چنین لوایحی را راهکاری منطقی برای حل چنین مسایلی نمی‌دانند و تجربه‌های قبلی مسدود کردن را پیش می‌کشند.

در سال 2018، روسیه تلگرام را مسدود کرد. بعد از مسدودسازی این اپلیکیشن محبوب، دو اپ واتساپ و وایبر به پیام رسان محبوب روس‌ها بدل شدند؛ هرچند کماکان کاربرانی در این کشور از تلگرام نیز استفاده می‌کردند. خردادماه امسال بعد از گذشت دو سال از فیلترینگ تلگرام در روسیه، موضوع رفع فیلترینگ مطرح شد. حال باید ببینیم موضوع مسدود کردن یوتیوب، توییتر و فیسبوک به کجا ختم خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳ آذر ۱۳۹۹

    بیخود، آمریکا حق داره، آمریکا خدای دموکراسی

  • آریا
    آریا | ۱ آذر ۱۳۹۹

    حکومتهای دیکتاتور اقتدار گرا

  • محمد جواد
    محمد جواد | ۱ آذر ۱۳۹۹

    ما انقلاب خودمون را صادر میکنیم?...

مطالب پیشنهادی