ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۵ پرچمدار با اسنپدراگون ۸۷۵ و فناوری شارژ ۱۰۰ واتی سه ماهه اول ۲۰۲۱ معرفی می‌شوند

کوالکام در تاریخ ۱۱ آذر از چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی رونمایی می‌کند. طبق جدیدترین اطلاعات، در سه ماهه اول سال آینده میلادی با ۵ پرچمدار مجهز به آن ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

کوالکام در تاریخ ۱۱ آذر از چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی رونمایی می‌کند. طبق جدیدترین اطلاعات، در سه ماهه اول سال آینده میلادی با ۵ پرچمدار مجهز به آن روبه‌رو خواهیم شد.

چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ با لیتوگرافی ۵ نانومتری به تولید می‌رسد و به لطف «Quick Charge 5.0»، قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ ۱۰۰ واتی را به دنیای گوشی‌های هوشمند می‌آورد. به تازگی یک افشاگر به نام «Digital Chat Station»، اطلاعاتی درباره دستگاه‌های مجهز به آن منتشر کرده است.

طبق اعلام این افشاگر، در سه ماهه اول ۲۰۲۱ باید منتظر معرفی ۵ پرچمدار جدید مجهز به این چیپست باشیم که از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کنند. تا به امروز شاهد انتشار گزارش‌ها درباره برخی محصولات مجهز به پردازنده پرچمدار کوالکام بوده‌ایم.

پرچمدارهای آینده سامسونگ، گوشی‌های سری گلکسی S21 یا گلکسی S30 مجهز به این پردازنده از راه می‌رسند. وان پلاس ۹ پرو دیگر محصولی است که از این چیپست بهره می‌برد و شیائومی می ۱۱ نیز احتمالا به اولین پرچمدار چینی مجهز به این تراشه تبدیل می‌شود.

اسنپدراگون ۸۷۵

این احتمال وجود دارد که در سه ماهه اول سال آینده میلادی میزو نیز از یک پرچمدار مجهز به اسنپدراگون ۸۷۵ رونمایی کند. طبق گزارش‌ها، ال جی برنامه‌ای برای معرفی پرچمدار با این پردازنده در نیمه اول سال ۲۰۲۱ ندارد.

در حال حاضر نمی‌دانیم کدام یک از این پرچمدارها از فناوری شارژ ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کنند. بنابر جدیدترین گزارش‌ها، گلکسی S21 اولترا با پشتیبانی از فناوری شارژ ۴۵ واتی از راه می‌رسد. وان پلاس و شیائومی نیز احتمالا از فناوری شارژ مخصوص خود در پرچمدارهای جدیدشان استفاده می‌کنند.

با توجه به موارد بالا، آیا سازندگان دیگری از پرچمدارهای مجهز به اسنپدراگون ۸۷۵ و فناوری Quick Charge 5.0 رونمایی خواهند کرد؟ در آینده نزدیک پاسخ این سوال مشخص خواهد شد.

اسنپدراگون ۸۷۵ به هسته قدرتمند Cortex-X1 مجهز می‌شود که در مقایسه با Cortex-A78 تا ۲۰ درصدی عملکرد بالاتری دارد. پردازنده پرچمدار کوالکام و اگزینوس ۲۱۰۰ اولین محصولات مجهز به این هسته خواهند بود. انتظار می‌رود اگزینوس ۲۱۰۰ در گوشی‌های سری گلکسی S21 مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی