ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با سیستم هوش مصنوعی برای دویدن به افراد کم‌بینا کمک می‌کند

گوگل در حال آزمایش سیستم هوش مصنوعی به نام «Project Guideline» است که به افراد برای شرکت در مسابقات دو کمک می‌کند. این سیستم می‌خواهد به افراد استقلال بیشتری بدهد. یک دونده برای استفاده از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

گوگل در حال آزمایش سیستم هوش مصنوعی به نام «Project Guideline» است که به افراد برای شرکت در مسابقات دو کمک می‌کند. این سیستم می‌خواهد به افراد استقلال بیشتری بدهد.

یک دونده برای استفاده از این سیستم، باید یک گوشی اندرویدی را به یک وسیله شبیه به کمربند که دور کمرش بسته می‌شود، متصل کند. اپ Project Guideline می‌تواند از دوربین گوشی برای راهنمایی فرد در مسیر مسابقه استفاده کند.

زمانی که دونده از خط دور شود، این اپ نشانه‌های صوتی به هدفون‌های القای استخوانی ارسال می‌کند. هرچه دونده بیشتر از خط دور شود، این صدا در یک گوش بیشتر می‌شود. این برنامه برای کار کردن به ارتباط اینترنتی نیاز ندارد و می‌تواند در تعدادی از شرایط نوری و آب و هوایی کارایی خود را حفظ کند.

گوگل

گوگل در توسعه این سیستم تنها نبوده و با کمک مدیرعامل و رئیس مدرسه «Guiding Eyes for the Blind» به نام «توماس پنک» دست به چنین کاری زده است. گوگل به دنبال همکاری با سازمان‌های دیگر برای راه‌اندازی دوره‌های دوندگی با راهنما‌های رنگ شده در تعدادی از جوامع است.

این غول جستجوی اینترنتی در سال‌های اخیر ویژگی‌هایی برای کمک به افراد نابینا و کم‌بینا ارائه کرده که از میان آن‌ها می‌توان به چندین مورد اشاره کرد. یکی از آن‌ها، راهنمای دقیق پیاده‌روی گفتاری در گوگل مپس است که به افراد کمک می‌کند به صورت مستقل در شهر حرکت کنند.

یکی دیگر از این قابلیت‌ها، هوش مصنوعی کروم است که می‌تواند تصاویر را شناسایی کرده و آن را برای افراد توضیح دهد. اپ «Lookout» در صورت وجود مانع در مسیر افراد، به آن‌ها نشانه صوتی می‌دهد و همچنین اسناد را با صدای بلند می‌خواند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی