ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

قانون‌گذاری برای خودران‌ها در آمریکا: مردم بگویند چکار کنیم

ماشین‌های خودران با سرعت بالایی در حال توسعه هستند، اما قوانین مشخصی برای آن‌ها وجود ندارد. حالا اداره ملی ترافیک بزرگراه آمریکا (NHTSA) آماده برداشتن اولین گام در این مسیر است. این آژانس به تازگی اعلام ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

ماشین‌های خودران با سرعت بالایی در حال توسعه هستند، اما قوانین مشخصی برای آن‌ها وجود ندارد. حالا اداره ملی ترافیک بزرگراه آمریکا (NHTSA) آماده برداشتن اولین گام در این مسیر است.

این آژانس به تازگی اعلام کرده به دنبال اظهارنظر عمومی درباره توسعه بالقوه یک چارچوب اصولی برای رفتار ایمن سیستم‌های رانندگی خودکار است. تا امروز NHTSA قوانین نهایی برای این فناوری ارائه نکرده، اما از مردم می‌خواهد پیشنهاداتی برای ایجاد مقررات در آینده ارائه دهند.

این پیشنهادات اولیه به دنبال تعریف، ارزیابی و مدیریت ایمنی عملکرد سیستم‌های رانندگی خودکار است و همچنین می‌خواهد از انعطاف‌پذیری لازم برای ایجاد نورآوری‌های بیشتری نیز مطمئن شود. امروزه کمپانی‌های مختلفی در حال توسعه ماشین‌های خودران هستند، با این حال از قوانین ایالتی پیروی می‌کنند.

با وجود پیروی از این قوانین، در آینده و همزمان با ورود این محصولات به دنیای تجاری، به مقررات منسجم نیاز خواهد بود. این قوانین اهمیت بالایی در صنعت خودرو خواهند داشت و همچنین باعث تضمین ایمنی افراد می‌شوند.

ماشین‌های خودران

اداره ملی ترافیک بزرگراه آمریکا تاکید کرده که سیستم‌های خودران با سیستم‌های خودروهای کنونی متفاوت است و در همین راستا می‌خواهد به مردم فرصت اظهارنظر بدهد. این آژانس می‌خواهد اطمینان حاصل کند که عموم مردم فرصت دارند درباره چالش‌های پیرامون این فناوری صحبت کنند.

بدون هیچ شکی با ورود یک فناوری جدید به زندگی مردم، نگرانی‌های زیادی درباره آن ایجاد می‌شود که مربوط به امنیت، ایمنی و حتی مسائل مربوط به حریم خصوصی می‌شود. به همین علت مردم می‌توانند چنین مسائلی را مطرح کنند.

NHTSA اعلام کرده که بازخوردهای افراد می‌توانند به شکل‌گیری سیاست‌های آینده کمک کند. با وجود این موضوع، هنوز چندین سال تا تصمیم‌گیری‌های اساسی فاصله داریم. اگرچه شرکت‌های زیادی در حال توسعه ماشین‌های خودران هستند، اما انتظار نداریم در آینده نزدیک به صورت عمده وارد بازار شوند و قادر به استفاده از آن‌ها در زندگی روزمره خود باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی