ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برندگان مسابقه بین‌المللی عکاسی منظره 2021 مشخص شد

یکی از جذاب‌ترین مسابقه‌های عکاسی در سراسر جهان، مسابقه بین المللی عکاسی منظره است. امسال نیز همچون سال‌های گذشته، در رقابتی بی‌نظیر، عکاسان بسیاری در هفتمین دور مسابقه عکاسی منظره شرکت کردند. «کلوین یوئن» هنرمند ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

یکی از جذاب‌ترین مسابقه‌های عکاسی در سراسر جهان، مسابقه بین المللی عکاسی منظره است. امسال نیز همچون سال‌های گذشته، در رقابتی بی‌نظیر، عکاسان بسیاری در هفتمین دور مسابقه عکاسی منظره شرکت کردند.

«کلوین یوئن» هنرمند هنگ کنگی از سوی هیات داوران، برنده جایزه بهترین عکس سال شد. این عکاس 24 ساله در تاریکی شب، عکسی زیبا از درختان گرفته بود و توانست نظر هیات داوران را به خود جلب کند.

«پیتر ایست وی» مسئول هیات داوران مسابقه می‌گوید:

«تعداد عکس‌های زیادی در مسابقه امسال شرکت کردند. امسال نسبت به سال‌ قبل در حدود 3800 عکس بیشتر برای مسابقه ارسال شده بود. شاهد تنوع خوبی هم از نظر موضوع انتخاب شده برای عکاسی و هم از نظر سبک عکاسی بودیم.  عکاسی منظره می‌تواند به شکل قدرتمندی، تغییرات مختلف آب و هوایی که روی کره زمین رخ می‌دهد، ثبت کند.»

در این مسابقه، هر سال یکی از عکس‌های گرفته شده به عنوان عکس سال انتخاب می‌شود. همچنین معمولا هیات داوران تعداد زیادی عکس را به عنوان برترین عکس‌های گرفته شده معرفی می‌کنند.

هیات داوران در حدود 110 عکس را به عنوان عکس‌های برگزیده سال انتخاب کردند. در بین عکس‌های گرفته شده تصویر درختی افسانه‌ای در جنگل مورتیمر انگلیس دیده می‌شود ه توسط «دیوید جونز» گرفته شده است.

عکس گرفته شده از رودخانه‌ای زیبا در منطقه کوهستانی ایسلند توسط «کای هورنونگ» عکاس آلمانی نیز جزو برترین‌های این دور مسابقات بود.

همچنین در بین تصاویر منتخب از سوی هیات داوران، عکسی زیبا از رعد و برق و همزمان رنگین کمان کامل دیده می‌شود که توسط یکی دیگر از عکاسان شرکت کننده در مسابقه امسال گرفته شده است و می‌تواند طبیعت را در زیباترین وضعیت خود مستند سازی کند.

در ادامه می‌توانید برخی از برترین عکس‌هایی که در مسابقه بین‌المللی عکاسی منظره 2021 از سوی داوران انتخاب شده‌اند، مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی