ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

با بهترین برنامه‌های انتقال فایل اندرویدی آشنا شوید

اپل برای محصولات خود ابزاری به نام ایردراپ را درنظر گرفته که می‌توانید توسط آن فایل‌های خود را به صورت بی‌سیم جابه‌جا کنید. برای دستگاه‌های اندرویدی نیز اپ‌های زیادی برای انتقال فایل توسعه پیدا کرده‌اند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

اپل برای محصولات خود ابزاری به نام ایردراپ را درنظر گرفته که می‌توانید توسط آن فایل‌های خود را به صورت بی‌سیم جابه‌جا کنید. برای دستگاه‌های اندرویدی نیز اپ‌های زیادی برای انتقال فایل توسعه پیدا کرده‌اند. در این مطلب ۷ برنامه انتقال فایل اندرویدی قدرتمند را به شما معرفی می‌کنیم.

حتی اگر از طرفداران سیستم عامل اندروید باشید هم نمی‌توانید از عملکرد مناسب ایردراپ اپل چشم‌پوشی کنید. این ابزار امکان انتقال سریع فایل‌ها میان دستگاه‌های مجهز به iOS و macOS را فراهم می‌کند. برای انتقال فایل‌ها نیازی به کابل USB یا نرم افزار ابری ندارید و تنها با استفاده از بلوتوث یا وای فای یک فایل را به اشتراک می‌گذارید.

گوگل ابزار جایگزین ایردراپ را توسعه داده و آن را Nearby Share نامگذاری کرده که البته در حال حاضر تنها از سیستم عامل اندروید و کروم پشتیبانی می‌کند. با توجه به این موضوع اگر بخواهید یک فایل را میان دستگاه اندرویدی و کامپیوتر خود منتقل کنید، به یک اپ جداگانه نیاز خواهید داشت.

۷ برنامه انتقال فایل اندرویدی قدرتمند

اپ‌های اندرویدی زیادی برای این کار توسعه پیدا کرده‌اند که توسط آن‌ها می‌توانید تصاویر، ویدیوها، اپ‌ها و فایل‌های دیگر را میان دستگاه‌ها به اشتراک بگذارید. برای آشنایی با ۷ برنامه انتقال فایل اندرویدی قدرتمند در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

 ShareMe

برنامه انتقال فایل اندرویدی

برنامه انتقال فایل اندرویدی شیائومی یکی از برنامه‌های پایه اندرویدی جایگزین ایردراپ است. برای انتقال فایل از یک گوشی به گوشی دیگر، باید روی دستگاه دوم نیز این اپ نصب شده باشد. برای انتقال اطلاعات، به سادگی کد QR را اسکن کنید تا دیتا به وسیله بلوتوث یا وای فای به اشتراک گذاشته شود.

گزینه Webshare یک هات اسپات ایجاد می‌کند، بنابراین دستگاه‌های دیگر شامل کامپیوترها می‌توانند برای انتقال فایل به آن دسترسی پیدا کنند. یکی از موارد عجیب درباره این ویژگی، نیاز به تولید SSID و پسورد جدید برای هربار انتقال اطلاعات است، البته عملکرد مناسبی دارد.

ساده‌ترین راه برای اشتراک فایل‌ها با کامپیوتر، استفاده از قابلیت «Share to PC» است. در صورتی که گوشی و کامپیوتر شما به شبکه وای فای یکسانی وصل باشند، این ویژگی یک سرور FTP تنظیم می‌کند که با مرورگر وب کامپیوتر به آن دسترسی پیدا می‌کنید. متاسفانه این ویژگی امکان مشاهده تامبنیل یا انتخاب چندین فایل را برای شما فراهم نمی‌کند.

ShareMe

ShareMe

سازنده: شیائومی قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵ مگابایت زبان:

Snapdrop

برنامه انتقال فایل اندرویدی

از نظر فنی، Snpdrop نباید در این لیست حضور داشته باشد چرا که در حقیقت یک اپ اندرویدی نیست و با یک اپ تحت وب سروکار داریم. شما می‌توانید با استفاده از مرورگر وب به این ابزار دسترسی پیدا کنید و فرقی نمی‌کند که با گوشی یا کامپیوتر از آن استفاده کنید.

با باز کردن صفحه وب Snapdrop، یک نام برای دستگاه شما انتخاب می‌شود. در این صفحه شما نام دیگر دستگاه‌های متصل به این شبکه را پیدا می‌کنید. روی آیکون یک کاربر کلیک کرده یا ضربه بزنید تا فایل منیجر باز شود. در فایل منیجر، فایل موردنظر خود را برای ارسال انتخاب کنید. با این کار کاربر دوم می‌تواند این فایل را دریافت کرده یا رد کند.

این ابزار عملکرد سریع و ساده‌ای دارد و متن باز است، بنابراین هزینه‌ای برای استفاده از آن نباید پرداخت کنید یا اینکه تبلیغات ببینید. برای دسترسی به این سایت روی این لینک کلیک کنید.

Zapya WebShare

برنامه انتقال فایل اندرویدی

برنامه انتقال فایل اندرویدی WebShare امکان اشتراک‌گذاری اپ‌ها میان گوشی شما و یک دستگاه دیگر را با استفاده از رابط گرافیکی در مرورگر وب شما فراهم می‌کند. در اینجا شما می‌توانید تصاویر را مشاهده کنید، ویدیوها و آهنگ‌ها را اجرا کنید، نمایشگر گوشی خود را به اشتراک بگذارید یا حتی دوربین را از راه دور کنترل کنید.

اگر به دنبال انتقال یک عکس یا ویدیوی خاص باشید، امکان مشاهده پیش نمایش فایل‌ها پیش از ارسال آن‌ها بسیار کاربردی خواهد بود. این برنامه شامل ابزاری برای ساخت فایل گیف و همچنین پاک‌کننده فضای ذخیره‌سازی گوشی شما نیز می‌شود.

متاسفانه راهی برای حذف تبلیغات از این برنامه انتقال فایل اندرویدی وجود ندارد و احتمالا شما را آزار می‌دهند. این تبلیغات اغلب در هنگام انتقال فایل ظاهر می‌شوند، با این حال نمی‌توان از عملکرد مناسب این اپ چشم‌پوشی کرد.

Zapya WebShare

Zapya WebShare

سازنده: Dewmobile قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۷ مگابایت زبان:

Easy Share

برنامه انتقال فایل اندرویدی

برای اشتراک فایل میان دو دستگاه، باید هردوی آن‌ها این برنامه را اجرا کنند. یکی از آن‌ها باید روی گزینه Share و دیگری روی گزینه Send ضربه بزند.

با استفاده از مرورگر وب می‌توانید به سرور HTTP این برنامه دست پیدا کنید. این اپ یک آدرس آی‌پی در اختیار شما قرار می‌دهد که آن را درون مرورگر خود تایپ می‌کنید. این صفحه امکان دسترسی و مرور تمام فایل‌های گوشی شما را ممکن می‌کند.

این صفحه مشابه مرورگر FTP برنامه ShareMe است، با این حال از قابلیت آپلود فایل‌ها بهره می‌برد. Easy Share یک برنامه قدرتمند نیست، اما استفاده از آن ساده است و همچنین تبلیغات چندان باعث آزار شما نخواهند شد. اگر همین میزان تبلیغات نیز برای شما دردسرساز است، می‌توانید با پرداخت مبلغ کمی آن را به نسخه بدون تبلیغات ارتقا دهید.

Easy Share

Easy Share

سازنده: MobileIdea Studio قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۶ مگابایت زبان:

Pushbullet

برنامه انتقال فایل اندرویدی

برنامه انتقال فایل اندرویدی Pushbullet یک لینک میان گوشی و کامپیوتر شما ایجاد می‌کند. با این لینک می‌توانید علاوه بر اشتراک فایل‌ها، به پیام‌های خود نیز دسترسی پیدا کنید و توسط آن حتی پیام بفرستید. اشتراک‌گذاری فایل از طریق یک رابط کاربری شبیه به اپ‌های پیام‌رسان صورت می‌گیرد.

نسخه رایگان این برنامه انتقال فایل اندرویدی عملکرد مناسبی دارد، اما با محدودیت‌هایی نیز همراه است. از این محدودیت‌ها می‌توان به حجم فایل‌های قابل انتقال و فضای کلی ذخیره‌سازی اشاره کرد. نسخه پولی این برنامه، Pushbullet Pro این محدودیت‌ها را ندارد اما با قیمت بالایی ارائه می‌شود.

این اپ اندرویدی امکان فعالسازی نوتیفیکیشن فیدها را نیز برای شما فراهم می‌کند که از منابع مختلف برای شما اعلان می‌فرستد.

Pushbullet

Pushbullet

سازنده: Pushbullet قیمت: رایگان و پولی دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵ مگابایت زبان:

AirDroid

برنامه انتقال فایل اندرویدی

AirDroid ابتدا تنها امکان انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر را برای کاربران فراهم می‌کرد، اما به مرور زمان به قابلیت‌های بیشتری مجهز شد. امروزه این اپ دارای قابلیت کنترل از راه دور، ضبط نمایشگر، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، گزینه‌های بکاپ‌گیری و موارد دیگر است.

برخلاف بسیاری از اپ‌های موجود در این لیست، برای استفاده از برنامه انتقال فایل اندرویدی AirDriod باید برای آن حساب بسازید. این اپ امکان افزودن حداکثر دو دستگاه به حساب را فراهم می‌کند و حداکثر حجم فایل‌های انتقالی در نسخه رایگان به ۳۰ مگابایت می‌رسد.

اگر نسخه پولی این برنامه را تهیه کنید، انتقال فایل‌ها با حجم ۱ گیگابایت برای شما فراهم می‌شود. نسخه پولی این اپ که اشتراک یکساله است، قیمت بسیار بالایی دارد. اگر به دنبال انتقال فایل‌های با حجم کم هستید، Airdriod یک برنامه کم نقص برای چنین کاری است و همچنین می‌توانید از یک دستگاه، اطلاعات دستگاه دوم را مرور کنید.

AirDroid

AirDroid

سازنده: SAND STUDIO قیمت: رایگان و پولی دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۳۸ مگابایت زبان:

Sweech

برنامه انتقال فایل اندرویدی

این برنامه انتقال فایل اندرویدی عملکردی مشابه با Webshare و AirDrlod دارد و می‌تواند یک آدرس آی‌پی ایجاد کند. شما این آدرس را درون مرورگر وب خود روی دستگاه دوم تایپ می‌کنید تا رابط Sweech اجرا شود. در این رابط کاربری شما می‌توانید پیش نمایش فایل‌ها را ببینید یا آن‌ها را دانلود کنید، علاوه بر این امکان آپلود دیتا به گوشی شما نیز وجود دارد. برای این کار تنها باید درگ و دراپ کنید.

شما همچنین می‌توانید به صورت مستقیم فایل‌ها را به یک گوشی دیگر نیز منتقل کنید. Sweech یک URL منحصر به فرد و همچنین کد QR برای این کار ایجاد خواهد کرد که دستگاه دوم می‌تواند آن را با دوربین خود اسکن کند. این اپ از NFC و Android Beam نیز پشتیبانی می‌کند.

نسخه پریمیوم این اپ اندرویدی از چندین ویژگی کاربردی بهره می‌برد که برای مثال می‌توان به محافظت از فایل به وسیله پسورد و همچنین رمزگذاری آن‌ها اشاره کرد. اگرچه نسخه رایگان این قابلیت‌ها را ندارد، اما با تبلیغات شما را آزار نمی‌دهد و همچنین محدودیتی برای حجم فایل‌ها در آن وجود ندارد.

Sweech

Sweech

سازنده: Éric ALBER قیمت: رایگان و پولی دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: ۵ مگابایت زبان:

انتخاب جایگزین اندرویدی ایردراپ

زمانی که Nearby Share گوگل به صورت کامل برای کروم ارائه شود، شاید به عنوان ابزار پیش فرض انتقال فایل میان بسیاری از دستگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. تا آن زمان، می‌توانید از اپ‌های دیگر برای این کار استفاده کنید که موارد بالا بهترین آن‌ها محسوب می‌شوند.

اپ‌هایی مانند WebShare امکان مشاهده پیش نمایش فایل‌ها پیش از انتقال را برای شما فراهم می‌کنند. برنامه‌های دیگر مانند ShareMe و Easy Share انتقال ساده فایل‌ها را ممکن می‌کنند. با استفاده از این اپ‌ها می‌توانید به راحتی به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید و آن‌ها را مدیریت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۴ آذر ۱۳۹۹

    بهترینش گوگل فایلز files هست که ذکر نکردید

  • Alireza?
    Alireza? | ۴ آذر ۱۳۹۹

    شریت اگه تبلیغات نداشت بهترین بود

  • محمدمهدی حسنی
    محمدمهدی حسنی | ۴ آذر ۱۳۹۹

    پس شیریت کو؟

  • Razmandeh313
    Razmandeh313 | ۳ آذر ۱۳۹۹

    اپلیکیشن xender پس چی؟

مطالب پیشنهادی