ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

سوپر اتومبیل برقی «آزادی» با 1900 اسب بخار قدرت و شتاب 1.8 ثانیه رونمایی شد

پیشرانه‌های برقی آغازگر یک انقلاب بزرگ در صنعت خودرو بوده و بخاطر نوپا بودن فرصت‌های جدیدی را پدید آورده‌اند. این مساله سبب شده استارتاپ‌های زیادی برای بهره‌برداری از فرصت‌های موجود اعلام حضور کنند. ایلیشن هایپرکارز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۱

پیشرانه‌های برقی آغازگر یک انقلاب بزرگ در صنعت خودرو بوده و بخاطر نوپا بودن فرصت‌های جدیدی را پدید آورده‌اند. این مساله سبب شده استارتاپ‌های زیادی برای بهره‌برداری از فرصت‌های موجود اعلام حضور کنند. ایلیشن هایپرکارز (Elation Hypercars) یکی از این استارتاپ‌هاست که در کالیفرنیا پایه‌گذاری شده و می‌خواهد به اولین شرکت تولیدکننده ابرخودروهای لوکس برقی در آمریکا تبدیل شود.

اولین محصول ایلیشن هایپرکارز ابر اتومبیلی به نام Freedom (به معنای آزادی) است که به گفته کمپانی توسط باهوش‌ترین مغزهای تاریخ مسابقات اتومبیلرانی آرژانتین توسعه پیدا کرده است. به عبارت بهتر در ساخت این ابرخودرو مهندسانی با سابقه حضور در رقابت‌های فرمول یک، مسابقات 24 ساعته لمان و چند مسابقه اتومبیلرانی در اروپا، نقش داشته‌اند.

از نظر طراحی بیرونی Freedom را می‌توان اتومبیلی زیبا دانست. با نگاه دقیق‌تر به برخی قسمت‌های بدنه شباهت‌هایی بین این خودرو و لوتوس Evija دیده می‌شود. در رابطه با جنس اجزای بدنه اطلاعاتی منتشر نشده، ولی رندرینگ‌های کامپیوتری حکایت از آن دارند اسپلیتر جلو، شکاف‌های ورودی هوا و رکاب‌های جانبی از فیبر کربن ساخته خواهند شد. از جذاب‌ترین ویژگی‌های ظاهری این سوپر اتومبیل برقی باید به درهای گالوینگ، باله فعال و دیفیوزر حجیم عقب اشاره کرد.

تصاویر کامپیوتری نشان می‌دهند در طراحی داخل کابین از کاکپیت جت‌های جنگنده الهام گرفته شده و برخی قسمت‌ها جنسی از فیبر کربن دارند. مثل اکثر مدل‌های جدید برای ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده از یک نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان استفاده شده است. استارتاپ ایلیشن هایپرکارز می‌گوید مشتریان Freedom امکان شخصی‌سازی کابین با چرم، جواهرات و فلزات گران‌بها را دارا خواهند بود.

ابرخودروی برقی Freedom بر اساس یک شاسی مونوکوک فیبرکربنی ساخته خواهد شد. این شاسی تنها 82 کیلوگرم وزن داشته و یک محفظه T شکل برای تعبیه باتری لیتیوم یونی در آن طراحی شده است. Freedom با دو پک باتری 100 و 120 کیلووات ساعتی قابل انتخاب خواهد بود که با تکیه بر آنها امکان پیمایش به ترتیب 300 و 400 مایل (483 و 644 کیلومتر) مسافت وجود دارد.

نیروبخش مدل پایه از Freedom پیشرانه‌ای مشتمل بر سه موتور الکتریکی است. این پیشرانه توانایی تولیدی 1414 اسب بخار قدرت را دارد. اما نسخه چهار موتوره از این ابرخودروی برقی نیز تولید خواهد شد که قدرت کلی آن 1903 اسب بخار اعلام شده است. ایلیشن هایپرکارز ادعا می‌کند یکی از این دو نسخه (به احتمال زیاد نسخه چهار موتوره) در عرض تنها 1.8 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت رسانده و قادر خواهد بود نهایت سرعت 418 کیلومتر در ساعت را ثبت نماید

.

استارتاپ کالیفرنیایی وعده داده ابرخودروی جدید خود را با موتور 5.2 لیتری V10 بنزینی نیز راهی بازار خواهد کرد. این موتور ظاهرا از آئودی خریداری شده و بیش از 750 اسب بخار قدرت و 664 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در این نسخه که پسوند Iconic را در نام خود دارد، وظیفه انتقال قدرت بر عهده گیربکس هفت سرعته دو کلاچه S-tronic خواهد بود. ایلیشن هایپرکارز شتاب و حداکثر سرعت این نسخه را 2.5 ثانیه و 386 کیلومتر در ساعت تخمین زده است.

و اما قیمت؛ مدل پایه از Freedom با پرداخت 2 میلیون دلار قابل خرید خواهد بود، نسخه Iconic هم 2.3 میلیون دلار قیمت‌گذاری شده است. ایلیشن هایپرکارز در رابطه با زمان عرضه فعلا حرفی به میان نیاورده است.

ناگفته نماند در سال‌های اخیر استارتاپ‌های متعددی با ادعای تولید سوپر اتومبیل‌های برقی اعلام وجود کرده‌اند، اما اکثر آنها به سرنوشتی نامعلوم دچار شده و ادعاهایشان در حد چند رندرینگ کامپیوتری باقی مانده است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا Freedom رنگ واقعیت را به خود خواهد دید یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Tesla
    Tesla | ۳ آذر ۱۳۹۹

    چه خبره دو میلیون دولار
    رویلز رویس 500 هزار دلار

مطالب پیشنهادی