ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی از کارت گرافیک اکسترنال احتمالا به مک‌های مجهز به اپل M1 می‌آید

مک‌های مجهز به چیپ اپل M1 قادر به پشتیبانی از کارت گرافیک اکسترنال (eGPU) نیستند، اما شاید این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود. این محصولات می‌توانند کارت گرافیک اکسترنال متصل را شناسایی کنند، اما کار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

مک‌های مجهز به چیپ اپل M1 قادر به پشتیبانی از کارت گرافیک اکسترنال (eGPU) نیستند، اما شاید این مشکل در آینده نزدیک برطرف شود. این محصولات می‌توانند کارت گرافیک اکسترنال متصل را شناسایی کنند، اما کار خاصی انجام نمی‌دهند.

اپل در گذشته نه چندان دور از چیپ M1 به همراه محصولات مجهز به آن یعنی مک مینی، مک بوک ایر و مک بوک پرو ۱۳ اینچی رونمایی کرد. این تراشه از گرافیک مجتمع بهره می‌برد، اما نمی‌تواند از کارت گرافیک اکسترنال پشتیبانی کند. با توجه به این موضوع، کاربران نمی‌توانند به قدرت گرافیکی بالایی توسط این محصولات دست پیدا کنند.

با وجود چنین موضوعی، یک آزمایش جدید امیدها برای پشتیبانی این محصولات از کارت گرافیک اکسترنال را زنده نگه می‌دارد. در حالی که محصولات مجهز به چیپ اپل M1 به صورت رسمی از eGPU پشتیبانی نمی‌کنند، قادر به شناسایی آن هستند.

با اتصال مانیتور «پرو دیسپلی XDR» به کارت گرافیک اکسترنال «Blackmagic» با پورت تاندربولت ۳، این eGPU توسط مک شناسایی می‌شود. این نمایشگر با مک بوک پرو بدون هیچ مشکلی ارتباط برقرار می‌کند و می‌تواند ویدیوها را پخش کند.

طبق اعلام AppleInsider، کارت‌های گرافیک اکسترنال «Razer Core X» و «Sonnet eGFX Breakaway Box» به خوبی در macOS جدید شناسایی می‌شوند. علاوه بر این، کارت‌های گرافیک RX 590، رادئون VII و وگا ۶۴ نیز با چنین موضوعی روبه‌رو می‌شوند. با این حال مانیتورهایی که مستقیما به این محصولات متصل می‌شوند، هیچ کاری انجام نمی‌دهند.

دلیل اصلی عدم پشتیبانی از این کارت‌های گرافیک، عدم وجود درایور است. با وجود این موضوع، نحوه پیاده‌سازی تاندربولت یا PCI-E اکسترنال توسط اپل نیز می‌توانند در این زمینه نقش داشته باشند.

با توجه به شناسایی این کارت‌های گرافیک، این احتمال وجود دارد که در آینده اپل امکان پشتیبانی چیپ M1 از کارت گرافیک اکسترنال را فراهم کند. شاید با عرضه یک بروزرسانی برای سیستم عامل macOS Big Sur یا نسل آینده چیپ‌های سری M این مشکل برطرف شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی