ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرعت اینترنت
تکنولوژی

جدیدترین گزارش Speedtest: سرعت اینترنت در ایران کاهش داشته است

اسپیدتست جدیدترین گزارش خود برای سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان برای ماه اکتبر را منتشر کرده است. سرعت اینترنت در ایران در این ماه کاهش داشته است. اسپیدتست به صورت ماهانه گزارشی درباره ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

اسپیدتست جدیدترین گزارش خود برای سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان برای ماه اکتبر را منتشر کرده است. سرعت اینترنت در ایران در این ماه کاهش داشته است.

اسپیدتست به صورت ماهانه گزارشی درباره وضعیت سرعت اینترنت در کشورهای مختلف منتشر می‌کند که در جدیدترین آن برای ماه اکتبر، شاهد افزایش چشمگیر میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان هستیم. میانگین سرعت اینترنت ثابت جهانی به ۸۷.۸۴ مگابیت بر ثانیه رسیده که نسبت به سرعت ۸۵.۷۳ مگابیتی در ماه سپتامبر، افزایش قابل توجهی را تجربه می‌کند.

میانگین سرعت اینترنت ثابت و موبایل جهان در ماه اکتبر

در این ماه تنها اینترنت ثابت با افزایش سرعت مواجه نشده و سرعت اینترنت موبایل در جهان نیز افزایش پیدا کرده و از ۳۵.۹۶ مگابیت بر ثانیه به ۳۹.۱۸ مگابیت بر ثانیه رسیده است. در چند ماه اخیر همواره سرعت اینترنت موبایل در جهان افزایش داشته، با این حال چنین افزایش سرعتی در اکتبر چشمگیر بوده است. برای مثال میانگین سرعت جهانی اینترنت موبایل در گزارش ماه آگوست برابر ۳۴.۸۲ مگابیت بر ثانیه بود.

به سراغ سرعت اینترنت در ایران می‌رویم. سرعت اینترنت ثابت در کشورمان در ماه اکتبر کاهش چشمگیری داشته است. در حالی که میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران در ماه سپتامبر برابر ۲۰.۶۷ مگابیت بر ثانیه بود و در رتبه ۱۲۰ جهان قرار داشت، اکنون با سرعت ۱۹.۰۸ مگابیت بر ثانیه و رتبه ۱۲۸ روبه‌رو هستیم. سرعت اینترنت ثابت در ایران در این بازه زمانی بیش از ۱ مگابیت بر ثانیه افت کرده است.

سرعت اینترنت در ایران
میانگین سرعت اینترنت ثابت در ایران در ماه اکتبر

در ماه اکتبر تغییری در رتبه‌های اول تا پنجم سریعترین اینترنت ثابت جهان ایجاد نشده و همچنان سنگاپور در صدر قرار دارد. این کشور توانسته میانگین سرعت اینترنت ثابت خود را از ۲۲۶.۶۰ مگابیت بر ثانیه به ۲۲۹.۴۲ مگابیت افزایش دهد. در رتبه‌های بعدی به ترتیب هنگ کنگ، رومانی، سوئیس و تایلند به چشم می‌خورند که تمامی آن غیر از رومانی افزایش سرعت را تجربه کرده‌اند.

بالاترین سرعت اینترنت ثابت در ماه اکتبر

سرعت اینترنت موبایل در ایران در ماه اکتبر مانند گزارش قبلی با کاهش همراه بوده. در جدیدترین گزارش میانگین سرعت موبایل در کشورمان برابر ۲۶.۹۳ مگابیت بر ثانیه است که نسبت به سرعت ۲۷.۰۵ مگابیتی در ماه سپتامبر کاهش اندکی را تجربه کرده‌ است. رتبه ایران در میانگین کشورهای مختلف برابر ۷۸ است که از یک رتبه سقوط نسبت به ماه قبلی خبر می‌دهد. سرعت آپلود در این ماه افزایش داشته و از ۱۱.۵۹ به ۱۱.۶۳ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده. در حالت کلی سرعت اینترنت در ایران در ماه اکتبر کاهش داشته است.

میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران در ماه اکتبر

در ماه اکتبر همچنان کره جنوبی پرسرعت‌ترین اینترنت موبایل را در اختیار شهروندان خود قرار داده. کاربران در این کشور به اینترنت موبایل با سرعت ۱۴۵.۰۳ مگابیت بر ثانیه دسترسی دارند. امارات متحده عربی با میانگین سرعت ۱۲۹.۶۱ مگابیت بر ثانیه که افزایش چشمگیری نسبت به سرعت ۱۰۹.۴۳ مگابیتی ماه سپتامبر داشته، در مقام دوم قرار گرفته است.

بالاترین سرعت اینترنت موبایل در ماه اکتبر

چین با شکست از امارات متحده عربی و میانگین سرعت ۱۲۴.۳۹ مگابیت بر ثانیه در رتبه سوم به چشم می‌خورد. با وجود چنین موضوعی، سرعت اینترنت موبایل در این کشور افزایش چشمگیری داشته است. در رتبه چهارم کشور قطر و در رتبه پنجم استرالیا با ۵ رتبه صعود قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • mahmood torabi
    mahmood torabi | ۳ آذر ۱۳۹۹

    دوستان حق مطلب رو ادا کردند...

  • mahdi aslani
    mahdi aslani | ۳ آذر ۱۳۹۹

    هر سال آبانماه سالگرد قطعی اینترنتو اینطوری جشن میگیریم?

  • alimo
    alimo | ۳ آذر ۱۳۹۹

    مشکل اینه حتی این آمارم نمی تونیم تجربه کنیم سرعت دانلود ۷و آپلود ۲.۱۴

  • mahdi_asdn
    mahdi_asdn | ۳ آذر ۱۳۹۹

    هرچی ارسال میزنم میگه کلمات توهین امیز وجود داره :/

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی