ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نتیجه تحقیق آکسفورد: احتمال ابتلای دوباره به کرونا دستکم تا ۶ ماه بسیار کم است

مطالعات جدید محققان دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد بهبودیافتگان کرونا دستکم تا شش ماه در برابر این بیماری مصون خواهند بود. محققان برای این تحقیق در یک بازه ۳۰ هفته‌ای (تقریباً ۶ ماه) میزان آنتی بادی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

مطالعات جدید محققان دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد بهبودیافتگان کرونا دستکم تا شش ماه در برابر این بیماری مصون خواهند بود.

محققان برای این تحقیق در یک بازه ۳۰ هفته‌ای (تقریباً ۶ ماه) میزان آنتی بادی ۱۲۱۸۰ نفر از کادر درمانی بیمارستان‌های دانشگاه آکسفورد را به منظور شناسایی افرادی که قبلاً به کرونا مبتلا شده‌اند، اندازه گیری کردند. یافته‌های این تحقیق نشان داد که ۸۹ نفر از ۱۱۰۵۲ نفر از کادر درمان که آنتی بادی کرونا را نداشتند به این بیماری مبتلا شده‌اند، ولی هیچ کدام از ۱۲۴۶ نفر دیگر که آنتی باید در بدن آنها ایجاد شده بود به کرونا مبتلا نشده‌اند.

«David Eyre» از متخصصان دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «این خبر بسیار امیدوارکننده است، چون حالا می‌توانیم با اطیمنان بگوییم که بهبودیافتگان کووید-۱۹، حداقل در کوتاه مدت، دوباره به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.» محققان می‌گویند عکس این قضیه نیز صادق است و آن دسته از کادر درمان که آنتی بادی ویروس کرونا را نداشتند، احتمال مبتلا شدنشان به این بیماری بیشتر بوده است.

محققان می‌گویند داده‌های این تحقیق به حدی نیست که بتوان با قاطعیت در مورد مصونیت بیش از ۶ ماه پس از ابتلای اولیه سخن گفت. آنها اضافه می‌کنند که این تحقیق هنوز تمام نشده و برای آگاهی از مدت زمان دقیق‌تر مصونیت در برابر کرونا همچنان به جمع‌آوری داده‌ها ادامه خواهند داد.

«Katie Jeffery»، رییس بخش پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی بیمارستان‌های دانشگاه آکسفورد گفت: «نتیجه این تحقیق بسیار جالب توجه است و نشان می‌دهد که یکبار مبتلا شدن به ویروس کرونا حداقل برای کوتاه مدت فرد را در برابر این بیماری مصون می‌کند. این خبر امیدوارکننده همزمان با خبر توسعه واکسن‌های بسیار مؤثر کرونا منتشر شده است.»

آنتی بادی ها پس از مبتلا شدن فرد به ویروس کرونا در بدن او ایجاد شده و مانع از ورود ویروس به سلول‌های دیگر و آسیب رسانی آنها به باقی سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی