ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه فناوران رایانه تهران: کافی‌نت‌ها و خدمات کامپیوتری تعطیل هستند

با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی که تا هفته دوم آذرماه در بیش از ۱۵۰ شهر کشور ادامه دارد، برخی رسته‌های خاص در صنف فناوران رایانه تهران اجازه بازگشایی در این ایام را داشتند که با ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۴

با شروع محدودیت‌های جدید کرونایی که تا هفته دوم آذرماه در بیش از ۱۵۰ شهر کشور ادامه دارد، برخی رسته‌های خاص در صنف فناوران رایانه تهران اجازه بازگشایی در این ایام را داشتند که با اخطار جدیدی که به این مجموعه‌ها داده شده، کافی‌نت‌ها و مغازه‌های کامپیوتری ارائه دهنده خدمات اینترنتی باید تعطیل باشند.

پیش از این اعلام شده بود خدمات کامپیوتری به صورت اینترنتی (غیر حضوری)، دفتر خدمات حضوری اینترنت (کافی‌نت)، تولید، فروش و تعمیرات رایانه، ماشین‌های اداری و لوازم مربوطه و مغازه‌های فروش و تعمیر رایانه، ماشین های اداری و قطعات مربوطه در دو هفته پیش رو اجازه فعالیت دارند و مابقی رسته‌ها باید تعطیل باشند. با این حال «محمدرضا فرجی» در گفتگویی با دیجیاتو می‌گوید که به علت رعایت نکردن برخی موارد و گزارش‌ها درباره کافی‌نت‌ها، فرمانداری تهران در این تصمیم تجدید نظر و اعلام کرده که باید کافی‌نت‌ها و دفاتر خدمات کامپیوتر تعطیل باشند.

به گفته فرجی پیش از این با توجه به نامه‌نگاری و پیگیری‌های متعدد اتحادیه فناوران رایانه تهران، این چهار رسته از مشاغل ضروری گروه ۱ محسوب شده و ملزم به تعطیلی نبودند ولی به نظر می‌رسد که در حال حاضر فعلا فقط دو رسته فروش و تعمیرات رایانه، ماشین‌های اداری و لوازم مربوطه و مغازه‌های فروش و تعمیر رایانه، ماشین های اداری و قطعات مربوطه اجازه فعالیت دارند. او تاکید می‌کند که «این مراکز تنها در صورتی اجازه فعالیت دارند که واحد صنفی آنها در مراکز تجاری و پاساژهای کامپیوتری که این روزها تعطیل شده‌اند، واقع نشده باشد چرا که بازگشایی مراکز تجاری در دو هفته آینده مطابق دستور مستقیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، ممنوع خواهد بود.»

فرجی می‌گوید با توجه به عدم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی در این ایام، دانشجویان و دانش آموزان و همچنین کارمندان نیازمند وسایلی سالم هستند تا بتوانند امور خود را بگذارنند و به همین علت تعمیرکاران رایانه و ماشین‌های اداری اجازه بازگشایی در این ایام را پیدا کرده‌اند.

لازم به ذکر است در زیرگروه مشاغل گروه درجه ۱ صریحا نام تعمیرکاران وسایل الکترونیکی آورده شده اما تاکید مجدد رئیس اتحادیه بر این بوده که بازرسان مربوطه تعمیرکاران کامپیوتر و ماشین‌های اداری را نیز در همین گروه جای دهند و فعالان این عرصه سردرگم نشوند؛ امری که با پیگیری اتحادیه به نتیجه رسیده و حالا تعمیرکاران کامپیوتر اجازه فعالیت در طول روز را دارند.

فرجی معتقد است که با توجه به عدم تعطیلی بانک‌ها و ثبت‌نام‌های اینترنتی، بازگشایی کافی‌نت‌ها نیز یکی از کارهای ضروری در جامعه امروزی است اما فرمانداری پایتخت با این مساله مخالفت شده چرا که تجمیع مشتریان در یک کافی‌نت از سوی ستاد مقابله با کرونا خطرناک قلمداد شده است. همچنین پیش‌بینی شیوع ویروس به سبب این ازدحام از دیگر دلایل تعطیلی این مراکز اعلام شده است.

لازم به ذکر است بازگشایی این مراکز در شهرهای مختلف بسته به نظر فرمانداری هر شهر متفاوت است و به عنوان مثال در شهر مشهد امکان فعالیت این مراکز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی