ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
تکنولوژی

ایلان ماسک با عبور از بیل گیتس دومین فرد ثروتمند جهان شد

مدیرعامل تسلا که پس از اعلام خبر ورود این کمپانی به جمع ۵۰۰ شرکت برتر بورس آمریکا به سومین فرد ثروتمند جهان شده بود، حالا با عبور از بیل گیتس دومین فرد ثروتمند کره زمین لقب گرفته ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۴

مدیرعامل تسلا که پس از اعلام خبر ورود این کمپانی به جمع ۵۰۰ شرکت برتر بورس آمریکا به سومین فرد ثروتمند جهان شده بود، حالا با عبور از بیل گیتس دومین فرد ثروتمند کره زمین لقب گرفته است.

با افزایش ارزش سهام تسلا، سرمایه این کارآفرین ۴۹ ساله با افزایش ۷.۲ میلیارد دلاری مواجه شد. سرمایه مدیرعامل تسلا هم اکنون به ۱۲۷.۹ میلیارد دلار می‌رسد که آن را به دومین ثروتمند جهان تبدیل کرده است.

ایلان ماسک در سال جاری میلادی با افزایش سرمایه ۱۰۰.۳ میلیارد دلاری مواجه شد که بیش از هر میلیارد دیگری در جهان است. در ژانویه سال جاری میلادی ماسک به عنوان ۳۵امین ثروتمند در جهان شناخته می‌شد.

دلیل اصلی افزایش سرمایه ماسک، بهبود عملکرد تسلا و رشد چشمگیر ارزش سهام آن بوده است. نزدیک به سه چهارم دارایی خالص ماسک را سهام تسلا تشکیل می‌دهد که چهار برابر ارزش بیشتری نسبت به سهم آن در اسپیس ایکس دارد.

ایلان ماسک

هم‌بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس که زمانی ثروتمندترین فرد در کره زمین بود، هم اکنون با سرمایه ۱۲۷.۷ میلیارد دلاری در رتبه سوم قرار دارد. گیتس در سال ۲۰۱۷ جایگاه اول را به جف بزوس، مدیر عامل آمازون واگذار کرد که همچنان این رتبه را در اختیار دارد.

در حالی بیل گیتس در رتبه سوم به چشم می‌خورد که در سال‌های اخیر چندین میلیارد دلار صرف امور خیریه کرده است. میزان پرداخت‌های گیتس از طریق بنیاد خود از سال ۲۰۰۶ تا به امروز به بیش از ۲۷ میلیارد دلار رسیده است.

ایلان ماسک و بیل گیتس در ماه‌های گذشته بحث‌های تقریبا زیادی با یکدیگر داشته‌اند. برای مثال ماسک به گیتس گفته بود که هیچ اطلاعی از کامیون‌های برقی ندارد و درباره کووید-۱۹ نیز اختلاف نظرهایی با یکدیگر دارند. گیتس که سرمایه‌گذاری زیادی برای توسعه واکسن کرونا انجام داده، نسبت به پذیرفتن برخی تئوری‌های توطئه از سوی ماسک ابراز نگرانی کرده است.

با وجود اینکه جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و میلیون‌ها نفر شغل خود را در سراسر جهان از دست داده‌اند، این بیماری به نفع ثروتمندان جهان عمل کرده است. طبق اعلام بلومبرگ، ثروتمندان جهان از اوایل سال جاری میلادی تا به امروز ۱.۳ تریلیون دلار به سرمایه خود اضافه کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ali
    ali | ۲۵ آذر ۱۳۹۹

    چی گیر شما میاد بدبختا

  • peyman17
    peyman17 | ۴ آذر ۱۳۹۹

    ایلان ماسک واقعا حقشه حالا صبر کنید استار لینک به سوددهی برسه ثروتش چند برابر میشه

  • آریا
    آریا | ۴ آذر ۱۳۹۹

    زنده باد ماسک . حقشه واقعا کاش اون بیزوس کچل رو هم پشت سر بذاره با اون روزنامه دروغ پراکنش.

    • VDIEX
      VDIEX | ۲۰ دی ۱۳۹۹

      بیل گیتس سلطانه.
      ماسک کجا بود

مطالب پیشنهادی