ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک قابلیت «درایو» را با هدف جمع‌آوری کمک برای نیازمندان راه‌اندازی کرد

فیسبوک امروز ویژگی جدیدی به نام «درایو» را برای کاربران در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کرده که توسط آن می‌توانند برای افراد نیازمند غذا، لباس و سایر ملزومات جمع‌آوری کنند. این قابلیت از طریق هاب ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۵

فیسبوک امروز ویژگی جدیدی به نام «درایو» را برای کاربران در ایالات متحده آمریکا راه‌اندازی کرده که توسط آن می‌توانند برای افراد نیازمند غذا، لباس و سایر ملزومات جمع‌آوری کنند.

این قابلیت از طریق هاب «Community Help» فیسبوک در اختیار افراد قرار می‌گیرد. این شبکه اجتماعی در این هاب روی درخواست‌ها و پیشنهادات برای کمک در یک جامعه محلی تمرکز کرده و در سال ۲۰۱۷ معرفی شد.

توسط این مرکز کاربران می‌توانند در هنگام وقوع بحران‌های مختلف مانند فجایع طبیعی منابع در اختیار دیگران قرار دهند. این ویژگی در سال جاری میلادی به علت شیوع گسترده ویروس کرونا، بیشتر مورد استفاده قرار گرفت. حتی نسخه‌ای از این مرکز در سطح جهانی برای کمک به افرادی که با بحران ناشی از کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند نیز از راه رسید.

اکنون ویروس کرونا باعث ایجاد یک بحران اقتصادی در ایالات متحده آمریکا شده و میلیون‌ها نفر در این کشور شغل خود را از دست داده‌اند. عدم امنیت غذایی و همچنین مشکلات در پرداخت قبوض شامل اجاره و همچنین اقساط وام‌ها زندگی میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

فیسبوک

فیسبوک با قابلیت درایو به کاربران اجازه می‌دهد که برای افراد نیازمند وسایل مختلف جمع‌آوری کنند. برای مثال قابلیت «Canned Food Drive» برای پناهگاه‌های محلی غذا جمع‌آوری می‌کند یا «Clothing Drive» که با جمع‌آوری لباس به دیگران کمک می‌کند.

کاربران برای ایجاد یک درایو، عبارت Community Hub را باید در نوار جستجوی فیسبوک تایپ کنند. با این کار یک شورتکات در اختیارشان قرار می‌گیرد که با کلیک روی آن، به این مرکز هدایت می‌شوند.

در این بخش باید روی گزینه «درخواست یا ارائه کمک» کلیک کنند و در پایین صفحه گزینه ایجاد درایو ظاهر می‌شود. افراد می‌توانند یک فرم در این بخش پر کنند و یک هدف برای تعداد اقلام تنظیم کنند. پس از این کار، این درایو همانند یک پست عادی درون نیوز فید و تایم‌لاین کاربر قرار می‌گیرد و البته در Community Help نیز ظاهر می‌شود.

این قابلیت از امروز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، با این حال این شبکه اجتماعی اعلام کرده که برای دسترسی به آن باید چندین هفته منتظر بمانید. فیسبوک تمام درخواست‌ها را بررسی می‌کند تا قوانین و سیاست‌های آن را زیرپا نگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی