ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نابودی پاگانی هوایرا ۳.۴ میلیون دلاری توسط یک نوجوان 17 ساله

تصادف سوپرکارهای چند میلیون دلاری نه تنها برای مالک خودرو که حتی برای عابرین و ناظران نیز یک صحنه دردناک است. فارغ از بعد اقتصادی موضوع از بین رفتن خودرویی که حاصل تلاش چندین ساله ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۴ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

تصادف سوپرکارهای چند میلیون دلاری نه تنها برای مالک خودرو که حتی برای عابرین و ناظران نیز یک صحنه دردناک است. فارغ از بعد اقتصادی موضوع از بین رفتن خودرویی که حاصل تلاش چندین ساله مهندسین و طراحان صنعت خودروسازی است غم‌انگیز به نظر می‌رسد.

چندی پیش در شهر لاس وگاس یک نوجوان ۱۷ ساله که اتفاقا یوتیوبر معروفی نیز هست با پاگانی هوایرا رودستری که به پدر وی تعلق داشت تصادف کرده و خسارات زیادی را به بار آورد.

پاگانی هوایرا

این خبر برای نخستین بار از طریق اینستاگرام منتشر شد و با پیگیری‌های صورت گرفته مشخص شد که پاگانی هوایرا مذکور متعلق به تیم گیلان یک میلیاردر ساکن تگزاس است که خرداد ماه به دست وی رسیده بود. به نظر می‌رسد عمر این خودرو ۳.۴ میلیون دلاری به یک سال نیز نرسیده است.

جالب است بدانید که این خودرو یک پاگانی هوایرا معمولی نبوده است و به صورت سفارشی رنگ‌آمیزی شده است. رنگ بنفش این خودرو سبب خاص شدن آن شده است و مشخص کننده برچسب قیمتی خودرو مذکور است.

خردادماه امسال بود که گیج گیلان؛ پسر تیم گیلان؛ شخصی که در هنگام تصادف پشت فرمان پاگانی هوایرا بوده است تصاویری از این خودرو را در اینستاگرام خود منتشر کرده و توضیح داد که یک رودستر جدید به تازگی به محل سکونت آن‌ها رسیده است.

View this post on Instagram

A post shared by Tim Gillean (@tim_gillean)

پاگانی هوایرا خودرو بسیار خاصی است که در سال تنها ۳۰ نمونه از آن ساخته می‌شود و زمان آماده‌سازی هر یک از این مدل‌ها نیز ۱۰ ماه است. با این شرایط به نظر می‌رسد که اگر این میلیاردر مجددا بخواهد یک نمونه از این خودرو را تهیه کند باید حداقل ۱۰ ماه منتظر بماند.

پاگانی هوایرا یک خودروی سوپر اسپرت موتور وسط است که در سال ۲۰۱۲ عنوان برترین هایپرکار سال را از آن خود کرد. این خودرو از یک موتور دوازده سیلندر خورجینی با حجم ۵۹۸۰ سی سی نیرو می‌گیرد. قدرت خروجی این موتور ۷۲۰ اسب بخار و گشتاور آن ۱۱۰۰ نیوتن متر است. این خودرو می‌تواند در کمتر از ۳.۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۴ آذر ۱۳۹۹

    باباش اسم پسره رو "گیج" گذاشته! پسره هم زده فاتحه ماشین باباشو خونده تا بفهمه گیج کیه.

  • Ali Ebadi
    Ali Ebadi | ۴ آذر ۱۳۹۹

    الان پراید ثبت نام کنی دوسال دیگه میگیری یعنی پایان هایپر کار بوده احتمالا

  • Khan
    Khan | ۴ آذر ۱۳۹۹

    دیگه تولید نمیشه بخوادم نمیتونه بخره

  • Mahyar
    Mahyar | ۴ آذر ۱۳۹۹

    بعد عجیبه که ماشینای ایران بیشتر از یه سال ساختشون طول میکشه

مطالب پیشنهادی