ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرقت تسلا مدل X در چند دقیقه با کامپیوتر دست‌ساز ۳۰۰ دلاری

یک محقق امنیتی بلژیکی چند آسیب‌پذیری خطرناک در تسلا مدل X شناسایی کرده که به هکرها اجازه می‌دهد با استفاده از دستگاهی دست‌ساز درب این خودرو را باز کرده و موتور آن را روشن کنند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

یک محقق امنیتی بلژیکی چند آسیب‌پذیری خطرناک در تسلا مدل X شناسایی کرده که به هکرها اجازه می‌دهد با استفاده از دستگاهی دست‌ساز درب این خودرو را باز کرده و موتور آن را روشن کنند.

یک محقق امنیتی اهل بلژیک موفق به کشف آسیب‌پذیری جدی در سیستم امنیتی تسلا مدل X شده است. سواستفاده از این آسیب‌پذیری گرچه چندان ساده نیست، اما آنقدر جدی بوده که تسلا را مجاب به انتشار بروزرسانی نرم افزاری در هفته‌های آتی کرده است.

آنطور که در گزارش نوشته شده، این آسیب‌پذیری در کلید جایگزین یا همان key fob تسلا مدل X کشف شده است. در این روش سیستم امنیتی خودرو یک ابزار قابل حمل ۳۰۰ دلاری را به عنوان کلید جایگزین اصلی تشخیص داده و درب خودرو را باز می‌کند. هکر سپس می‌تواند با استفاده از این دستگاه خودرو را روشن کرده و آنرا سرقت کند.

ابزار دست ساز هک تسلا مدل X. این ابزار از ماژول کنترل بدنه این خودرو، قطعات key fob اصلی، کامپیوتر رزبری پای و باتری تشکیل شده و ساختش تقریبا ۳۰۰ دلار تمام می‌شود.

محقق امنیتی یاد شده می‌گوید باز کردن درب خودرو با این روش فقط ۹۰ ثانیه طول می‌کشد و برای روشن کردن موتور نیز به تنها چند دقیقه نیاز است. به گفته او سیستم امنیتی تسلا مدل X قادر به تشخیص این حمله است، ولی وجود چند خطا در سیستم مانع از عملکرد صحیح آن می‌شوند.

وی اضافه می‌کند که با ساخت یک ابزار دست ساز که شامل برد رزبری پای و گیرنده بلوتوث می‌شود، قادر به شبیه‌سازی کلید جایگزین اصلی است. پس از باز کردن درب می‌توان دستگاه را از طریق پورت داشبورد به ماشین وصل کرد و کلید جایگزین جعلی را به عنوان کلید اصلی شناساند و بعد موتور را روشن کرد.

محقق امنیتی یاد شده اشاره می‌کند که تسلا مدل X به سیستم امنیتی پیشرفته‌ای مجهز شده که وجود چند باگ در آن مانع از عملکرد درست می‌شوند، بنابراین تسلا می‌تواند بوسیله انتشار بروزرسانی نرم افزاری مشکل را برطرف کند. وی افزود کدها و جزئیات فنی این دستگاه را برای جلوگیری از سواستفاده هکرها فاش نمی‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی