ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر امنیت اپل به پیشنهاد پرداخت رشوه برای مجوز حمل مخفیانه سلاح متهم شد

«توماس مویر»، مدیر امنیت اپل به پیشنهاد پرداخت ۷۰ هزار دلار رشوه در قالب ۲۰۰ آیپد برای دریافت مجوز برای حمل سلاح گرم به شکل پنهانی متهم شد. این اتهامات اخیرا توسط دادگاهی در کالیفرنیا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۱

«توماس مویر»، مدیر امنیت اپل به پیشنهاد پرداخت ۷۰ هزار دلار رشوه در قالب ۲۰۰ آیپد برای دریافت مجوز برای حمل سلاح گرم به شکل پنهانی متهم شد.

این اتهامات اخیرا توسط دادگاهی در کالیفرنیا مطرح شده‌اند. اپل در حال حاضر نسبت به این موضوع از خود واکنش نشان نداده است. علاوه بر مدیر امنیت این کمپانی، دو افسر پلیس از شهرستان «سانتا کلارا»، کالیفرنیا نیز به دریافت رشوه متهم شده‌اند.

معاون کلانتری این شهرستان، «ریک سانگ» و کلانتر این منطقه، «جیمز جنسن» متهم به درخواست رشوه برای مجوزهای سلاح گرم مخفی هستند. آقای مویر به پرداخت رشوه برای دسترسی به این مجوزها متهم شده است.

طبق قانون این ایالت، حمل اسلحه گرم مخفی بدون مجوز مخصوص آن، جرم است. شهرستان سانتا کلارا اعلام کرده آقای سانگ از صدور مجوز سلاح مخفی برای تیم امنیتی خودداری کرده، با این حال پس از موافقت آقای مویر به اهدای چندین آیپد به ارزش ۷۰ هزار به کلانتری چنین مجوزهایی را صادر کرده است.

توماس مویر اپل
توماس مویر

در برگه اتهامات عنوان شده که در آگوست ۲۰۱۹، زمانی که آقای سانگ و مویر از یک حکم جستجو برای ضبط سوابق مجوز سلاح مخفی پلیس مطلع شدند، برنامه اهدای ۲۰۰ آیپد متوقف شده است. یک تحقیقات دو ساله نتیجه گرفته که آقای سانگ با همکاری جنسن تا زمان دریافت رشوه، از صدور مجوز خودداری می‌کردند.

در صورتی که این افراد مجرم شناخته شوند، به حبس محکوم خواهند شد. دادستان منطقه سانتا کلارا، «جف روزن» اعلام کرده:

«اینکار را گروکشی یا دریافت هزینه برای انجام کار درنظر بگیرید. فرقی نمی‌کند چرا که یک اقدام غیرقانونی است و اعتماد عمومی به سیستم عدالت کیفری را به شدت کاهش می‌دهد.»

به گفته روزن، زمانی که اعضای عالی رتبه یک سازمان اجرای قانون در قلب یک طرح دریافت رشوه قرار دارند، افتخار، اعتبار و اثربخشی تمام سازمان‌های قانونی را لکه‌دار می‌کند و روی اعتماد عمومی تاثیر می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۴ آذر ۱۳۹۹

    پس ازادی اسلحه در آمریکا چیه؟!؟

    • آریا
      آریا | ۴ آذر ۱۳۹۹

      اسلحه مخفی ممنوعه. یعنی صاحب اصلحه و شماره سریال اسلحه جایی ثبت نشه. البته بعضی از ایالت ها احتیاج به ثبت هم ندارن.

مطالب پیشنهادی