ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی P50 با چیپست 5 نانومتری کرین 9000 معرفی می‌شود

هواوی پرچمداران سری میت 40 را معرفی کرد و حالا نوبت به گوشی‌های سری P رسیده است. با وجود تحریم‌های ایالت متحده، غول فناوری چینی درتلاش است تا سری P50 را نیمه اول سال 2021 ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

هواوی پرچمداران سری میت 40 را معرفی کرد و حالا نوبت به گوشی‌های سری P رسیده است. با وجود تحریم‌های ایالت متحده، غول فناوری چینی درتلاش است تا سری P50 را نیمه اول سال 2021 رونمایی کند.

این بدان معنی است که گوشی‌های هوشمند این خانواده، طبق برنامه زمانی همیشگی هواوی در ماه‌های فروردین-اردیبهشت یا در بازه‌ زمانی نزدیک به آن معرفی خواهند شد.

براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی «Elec» برمبنای مستندات مطرح شده از سوی منابع آگاه، «سامسونگ دیسپلی» و «ال‌جی دیسپلی» آمادگی لازم برای تامین نمایشگرهای اولد گوشی‌های هوشمند جدید را دارند.

اواخر مهرماه، سامسونگ دیسپلی مجوز همکاری تجاری با هواوی را دریافت کرد. به نظر می‌رسد ال‌جی دیسپلی نیز همین مسیر را طی کرده و مجوز لازم برای همکاری با غول فناوری چینی را دارد.

گوشی‌های هوشمند سری هواوی P50 احتمالا با بهره‌مندی از چیپست‌های جدید کرین 9000 «های سیلیکون» به بازار عرضه خواهند شد. معمولا، جدیدترین تراشه‌های کرین با سری میت معرفی می‌شوند و چند ماه بعد روی گوشی‌های سری P مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خردادماه امسال گفته شد هواوی به اندازه نیاز ۲ سال چیپ و قطعات ضروری ذخیره کرده است. در همان مقطع زمانی که صحبت از تحریم TSMC مطرح بود، هواوی چندین میلیون تراشه کرین انبار کرد. از یک طرف پرچمداران جدید آنر از تراشه کرین استفاده نمی‌کنند و از طرف دیگر هواوی امیدوار است TSMC‌ نیز بتواند مجوز تامین قطعات را بگیرد و مجددا بتواند تامین تراشه این شرکت را برعهده بگیرد.

کوالکام و مدیاتک نیز در این میان هر دو متقاضی دریافت مجوز همکاری تجاری با هواوی شده‌ند، بنابراین هواوی در خطر ناتوانی در تامین چیپست مورد نیاز گوشی‌های هوشمند نخواهد بود؛ اما بی‌شک ترجیح می‌دهد از تراشه‌های سیلیکون کرین اختصاصی خودش استفاده کند.

در سال 2019، هواوی موفق به عرضه 44 میلیون دستگاه گوشی هوشمند از سری پرچمداران میت و P شد. این آمار، به گزارش عرضه 45 میلیون دستگاه پرچمدار سامسونگ سری‌های نوت و S بسیار نزدیک است.

باتوجه به مشکلاتی که در سال جاری برای هواوی پیش آمد، احتمالا سامسونگ بتواند فاصله بیشتری از آمار عرض غول فناوری چینی بگیرد. البته اگر هواوی واقعا خطوط تولید خود را احیا کند، ممکن است مجددا بتواند در سال 2021 نیز جایگاه قبلی خود را حفظ کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۴ آذر ۱۳۹۹

    هواوی بی نظیره ???

    • آریا
      آریا | ۶ آذر ۱۳۹۹

      اشغاله

مطالب پیشنهادی