ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نتیجه پژوهشی جدید: واکسن سه گانه MMR در برابر ویروس کرونا موثر است

برخی در گذشته اعلام کرده بودند که از نظر تئوری «واکسن ام‌ام‌آر» (MMR) یا سرخک، اوریون و سرخجه در برابر کرونا موثر است. حالا در پژوهشی جدید محققان مدارک بیشتری برای اثبات این موضوع ارائه کرده‌اند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۱۵

برخی در گذشته اعلام کرده بودند که از نظر تئوری «واکسن ام‌ام‌آر» (MMR) یا سرخک، اوریون و سرخجه در برابر کرونا موثر است. حالا در پژوهشی جدید محققان مدارک بیشتری برای اثبات این موضوع ارائه کرده‌اند.

این مقاله که در ژورنال «mBio» به چاپ رسیده، نشان می‌دهد سطح عیار آنتی‌بادی اوریون یا آنتی‌بادی IgG با شدت بیماری در افرادی که از ویروس کرونا بهبود پیدا کرده‌اند و در گذشته واکسن MMR II شرکت «مرک» را دریافت کرده‌اند، ارتباط معکوس دارد.

واکسن MMR II شامل گونه سرخک به نام «ادمونستون»، گونه اوریون به نام «جریل لین» و گونه سرخجه به نام «Wistar RA 27/3» می‌شود. نویسنده ارشد این مقاله اعلام کرده:

«ما به یک رابطه آماری معکوس قابل توجه میان سطح آنتی‌بادی IgG و میزان شدت کووید-۱۹ در افراد زیر ۴۲ سال که واکسن MMR II را دریافت کرده‌اند، پی بردیم. این یافته به سایر مدارک مبنی بر اثربخشی واکسن ام‌ام‌آر برای ویروس کرونا اضافه می‌کند.

این یافته جدید احتمالا می‌تواند دلیل نرخ پایینتر ابتلا به کرونا و مرگ و میر در کودکان را توضیح دهد. بخش بزرگی از کودکان اولین واکسن MMR خود را در ۱۲ تا ۱۵ ماهگی و واکسن دوم را در ۴ تا ۶ سالگی دریافت می‌کنند.»

واکسن «ام‌ام‌آر»

در پژوهش جدید، محققان ۸۰ فرد را در ۲ گروه مختلف قرار دادند. گروه MMR II شامل ۵۰ آمریکایی بود که در گذشته واکسن MMR II دریافت کرده بودند. به گروه ۳۰ نفره دوم هیچ واکسن MMR II تزریق نشده بود، هرچند دارای آنتی‌بادی MMR از سایر منابع شامل ابتلا به بیماری‌های سرخک، سرخه و اوریون بودند.

محققان به یک رابطه معکوس قابل توجه میان عیار اوریون و شدت کووید-۱۹ در گروه MMR II دست پیدا کردند. در طی این پژوهش هیچ ارتباط مهمی میان عیار اوریون و شدت بیماری در گروه دوم بدست نیامد. علاوه بر این، پژوهشگران به ارتباطی میان سن و عیار اوریون در گروه MMR II یا ارتباطی میان شدت بیماری و عیار سرخک یا سرخجه در هر دو گروه دست پیدا نکردند.

واکسن MMR II یک واکسن ایمن با عوارض جانبی بسیار کم محسوب می‌شود. در صورتی که این واکسن در برابر کرونا به هرنحوی موثر باشد، یک پیروزی بزرگ برای مبارزه با این ویروس کشنده خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی