ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

BOE از اولین پنل AMQLED دنیا در سایز ۵۵ اینچ و رزولوشن 4K رونمایی کرد

شرکت BOE اعلام کرد اولین پنل AMQLED دنیا در سایز ۵۵ اینچ و رزولوشن 4K را ساخته است. این محصول مبتنی بر فناوری نقاط کوانتومی (QD) بوده و رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ پیکسل را ارائه می‌کند. به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

شرکت BOE اعلام کرد اولین پنل AMQLED دنیا در سایز ۵۵ اینچ و رزولوشن 4K را ساخته است. این محصول مبتنی بر فناوری نقاط کوانتومی (QD) بوده و رزولوشن ۳۸۴۰x۲۱۶۰ پیکسل را ارائه می‌کند.

به گفته سازنده این نمایشگر ۱۱۹ درصد از فضای رنگی NTSC را پوشش داده و نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ را به ارمغان می‌آورد که در بین نمایشگرهای سایز بزرگ قابل توجه است. BOE می‌گوید این پنل پیشرفته حالا برای استفاده در تلویزیون‌ها و مانیتورهای سایز بزرگ آماده است.

از فناوری AMQLED به عنوان رقیب فناوری‌های OLED و QLED یاد می‌شود. این فناوری همانند تکنولوژی QLED از نقاط کوانتومی برای تولید رنگ‌ها استفاده می‌کند و از لحاظ کیفیت تصویر و درجه غلظت رنگ‌ها با نمایشگرهای OLED قابل مقایسه است. نقاط کوانتومی مواد نیمه‌هادی بسیار ریز و در اندازه نانو هستند که بسته به اندازه ذرات، رنگ‌های مختلفی از نور ایجاد می‌کنند.

در تکنولوژی AMQLED نقاط کوانتومی از نوع نورتابی الکتریکی (Electroluminescent) هستند، یعنی می‌توانند در واکنش به جریان برق از خودشان نور ساطع کنند. به عبارت ساده‌تر پنل‌های AMQLED نیازی به تأمین نور پنل یا همان بک لایت نداشته و بنابراین همانند پنل‌های OLED سبک، کم مصرف و باریک هستند.

BOE یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید پنل‌های AMQLED است. این کمپانی چینی پیشتر پنل AMQLED را در سایزهای کوچک ۵ تا ۱۴ اینچ تولید کرده و حالا از پنل ۵۵ اینچی 4K رونمایی کرده که بزرگ‌ترین و بیشترین رزولوشن را در بین تمام پنل‌های AMQLED ارائه می‌کند. این شرکت یکی از تأمین کنندگان نمایشگر موبایل نیز است و برخی از محصولات سامسونگ و هواوی از نمایشگرهای این شرکت استفاده می‌کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۴ آذر ۱۳۹۹

    این چه فرقی با پنل AMOLED سامسونگ داره آیا همونه ؟ اگه همونه عالیه .?

مطالب پیشنهادی