ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون ۱۳ احتمالا بدون پورت و با قیمت پایین‌تر از آیفون ۱۲ معرفی می‌شود

در حالی که به تازگی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اپل وارد بازار شده‌اند، شاهد افشای اطلاعات درباره نسل آینده آن‌ها هستیم. احتمالا یکی از گوشی‌های آیفون ۱۳ فاقد هرگونه پورت خواهد بود و همچنین این ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

در حالی که به تازگی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اپل وارد بازار شده‌اند، شاهد افشای اطلاعات درباره نسل آینده آن‌ها هستیم. احتمالا یکی از گوشی‌های آیفون ۱۳ فاقد هرگونه پورت خواهد بود و همچنین این محصولات با قیمت پایین‌تری نسبت به سری آیفون ۱۲ وارد بازار خواهند شد.

انتظار می‌رود گوشی‌های سال آینده اپل به نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز شوند، ویژگی که پرچمدارهای امسال سامسونگ از آن بهره می‌برند و بسیاری انتظار داشتند در گوشی‌های سری آیفون ۱۲ مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق شایعه‌ای جدید، نسل آینده گوشی‌های اپل نه تنها از نمایشگر با رفرش ریت بالا بهره می‌برند، بلکه قیمت پایین‌تری نسبت به آیفون ۱۲ نیز خواهند داشت.

یکی از افشاگران مطرح دنیای فناوری به نام «جان پروسر»، اعلام کرده شرکت چینی BOE همچنان نتوانسته به استانداردهای موردنظر اپل برای تولید نمایشگرهای LTPO OLED دست پیدا کند. در صورتی که این روند ادامه داشته باشد، آیفون ۱۳ مانند نسل کنونی خود به نمایشگر تولید شده توسط ال جی و سامسونگ مجهز می‌شود.

لایدار

سامسونگ و ال جی می‌توانند نمایشگر با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز تولید کنند، با این حال قیمت پنل‌ آن‌ها بالاتر از BOE خواهد بود. به اعتقاد پروسر، BOE می‌تواند یکبار دیگر از اپل درخواست بررسی کیفیت کند و شاید به یکی از تامین‌کنندگان پنل آیفون ۱۳ تبدیل شود. با عدم وابستگی اپل به سامسونگ و ال جی، قیمت گوشی‌های آینده اپل می‌تواند کاهش پیدا کند.

در صورتی که BOE بتواند پنل‌های LTPO OLED موردنیاز اپل را تولید کند، یک مزیت برای خریداران محسوب می‌شود، چرا که شاید قیمت نهایی نسل آینده گوشی‌های آن کاهش پیدا کند. این اقدام می‌تواند سامسونگ را تحت فشار قرار دهد.

طبق گزارش‌ها، این شرکت کره‌ای می‌خواهد اولین پرچمدار سال ۲۰۲۱ خود یعنی گلکسی S21 را زودتر از سال گذشته معرفی کند. سامسونگ با این اقدام می‌خواهد از موقعیت ایجاد شده توسط عرضه دیرهنگام آیفون ۱۲ استفاده کند.

به اعتقاد پروسر، سال آینده میلادی یکی از آیفون‌های اپل بدون پورت از راه می‌رسد. پروسر به این موضوع اشاره کرده که سیستم شارژ مگ‌سیف یک پل میان پورت لایتنینگ و آیفون بدون پورت است. اپل با این کار می‌تواند از پورت USB-C نیز دوری کند. در صورتی که اپل دست به چنین اقدامی بزند، احتمالا با افزایش سرعت شارژ مگ‌سیف روبه‌رو خواهیم شد.

گوشی‌های آیفون ۱۳ در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارند و بنابراین نمی‌توانیم چندان به گزارش‌های کنونی اعتماد کنیم. با این حال شاید اپل نسل آینده محصولات خود را به نمایشگر با رفرش ریت بالاتر مجهز کند و حتی آن‌ها را با قیمت پایین‌تری روانه بازار کند. در نهایت انتظار می‌رود سال آینده با چهار گوشی جدید از سری آیفون ۱۳ ملاقات کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • esmiz
    esmiz | ۵ آذر ۱۳۹۹

    خب این سری از توی جعبه همون کابل رو هم حذف می کنند که کلا بری یه شارژر بیسیم یا مغناطیسی ازشون بخری برای حیط زیست هم بهتره

مطالب پیشنهادی