ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

ماسک: کامیون برقی Semi با یکبار شارژ ۴۰ تن بار را ۱۰۰۰ کیلومتر جابجا خواهد کرد

ایلان ماسک اخیرا برد بالای کامیون الکتریکی Semi شرکت تسلا را به رخ رقبا کشیده است. هدف نهایی این کمپانی، تولید کامیونی با برد ۱۰۰۰ کیلومتر است. کامیون الکتریکی Semi اهمیت بالایی برای تسلا دارد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

ایلان ماسک اخیرا برد بالای کامیون الکتریکی Semi شرکت تسلا را به رخ رقبا کشیده است. هدف نهایی این کمپانی، تولید کامیونی با برد ۱۰۰۰ کیلومتر است.

کامیون الکتریکی Semi اهمیت بالایی برای تسلا دارد. به تازگی مدیرعامل تسلا که یک شرکت با ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار است، درباره برد این محصول صحبت کرده است. طبق اعلام ماسک، در مدل نهایی با هربار شارژ می‌توان با این کامیون ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی کرد. دستیابی به این برد بالا با سلول‌های باتری تولیدی این کمپانی ممکن خواهد شد.

زمانی که کامیون الکتریکی Semi در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، ماسک از عرضه آن در دو نسخه خبر داد. این نسخه‌ها از نظر ظرفیت باتری و برد با یکدیگر متفاوت هستند. یکی از آن‌ها بردی برابر ۴۸۲ کیلومتر دارد و برد مدل دوم به ۸۰۴ کیلومتر می‌رسد.

حالا ظاهرا تسلا می‌تواند عملکرد کامیون خود را بهبود دهد. طبق گفته ماسک، برد کامیون Semi تسلا به ۱۰۰۰ کیلومتر می‌رسد که ۲۰۰ کیلومتر از انتظارات اولیه بیشتر است.

ماسک در جدیدترین مصاحبه خود اعلام کرده مشکلی برای دستیابی به برد ۵۰۰ کیلومتر وجود دارد و بسیار ساده است. طبق گفته مدیرعامل تسلا، می‌توان به راحتی به برد ۸۰۰ کیلومتر در یکی از مدل‌های Semi دست پیدا کرد، اما به مرور زمان باید به سمت برد ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کرد.

کامیون الکتریکی Semi تسلا

چندین سال پیش Semi اولین محموله خود را جابه‌جا کرد و در سپتامبر سال جاری میلادی نیز در هنگام حمل خودروهای تسلا در «فریمانت»، کالیفرنیا شکار شد.

یکی از چالش‌های اصلی کامیون‌های برقی، کاهش برد همزمان با افزایش بار است. اگر بخواهید برد افزایش پیدا کند، باید از باتری‌های بزرگتر و حجیم‌تری استفاده کنید که این کار مشکل را دوچندان می‌کند. با این حال به نظر نمی‌رسد محصول تسلا در این زمینه مشکل چندانی داشته باشد.

انتظار می‌رود کامیون Semi تسلا بتواند در مجموع ۴۰ تن بار را جابه‌جا کند. با توجه به این موضوع، استفاده از سلول‌های جدید ۴۶۸۰ این کمپانی منطقی به نظر می‌رسد. این باتری قادر به تامین ۶ برابر توان بیشتر است و ۱۶ درصد برد را افزایش می‌دهد.

در صورتی که تسلا به چنین هدفی دست پیدا کند، احتمالا ارزش سهام آن افزایش پیدا می‌کند و بر ثروت ایلان ماسک نیز افزوده می‌شود. مدیرعامل تسلا هم اکنون با ثروت ۱۳۷ میلیارد دلاری دومین فرد ثروتمند جهان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۸ آذر ۱۳۹۹

    احتمالا این حرف رو اینجا زدنم چندان بازتاب خوبی نداشته باشه! اما...
    1)به شرکتی که اسم اتومبیل‌هاش براساس جذبه جنسی تنظیم میشن، چندان تمایلی ندارم!
    2)خودروی برقی دهه‌ها با ما فاصله داره! (منظورم بشریته! وگرنه با ایران که شاید صدها سال فاصله داشته باشه!)
    3)هیچ توجهی به جزئیات نمیکنین!؟ این حجم از الکتریسیته، از آسمون که نازل نمیشه! باید ماشین رو شارژ کرد! حالا بگذریم از زمانی که باید صرف شارژ شدن این ماشین بشه... اصلا خود الکتریسیته مگه از کجا تامین میشه!؟ اگه نمیدونستین، بدونین که از منابع فسیلی! اون حجم از الکتریسیته که این ماشینا مصرف میکنن، بالاخره باید از یه جایی درست بشه یا نه!؟

    • Sadra.Z
      Sadra.Z | ۸ آذر ۱۳۹۹

      خلاصه که عنادی با ماشینای الکتریکی ندارم! حتی ماشینای الکتریکی‌ای هستن که واقعا دوستشون دارم (به عنوان یه ماشین‌باز)...
      ولی قبول کنین که هموز زمان مناسبی برای حضور این ماشینا نیست! سرمایه‌گذاری کلان باید در زمینه افزایش و بهبود زیرساخت‌ها باشه، نه صرفا اولید محصولات لاکچری و گرون‌قیمت!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی