ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فوجی‌فیلم از دوربین GFX100 IR برای عکاسی مادون قرمز رونمایی کرد

فوجی فیلم از نسخه مادون قرمز دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی قطع متوسط GFX100 برای عکسبرداری از «صحنه جرم و آثار هنری و فرهنگی» رونمایی کرد. از این دوربین که GFX100 IR نام دارد می‌توان برای تشخیص ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۷

فوجی فیلم از نسخه مادون قرمز دوربین ۱۰۰ مگاپیکسلی قطع متوسط GFX100 برای عکسبرداری از «صحنه جرم و آثار هنری و فرهنگی» رونمایی کرد. از این دوربین که GFX100 IR نام دارد می‌توان برای تشخیص اسناد جعلی، تحلیل رنگدانه‌های تابلوهای نقاشی و اسناد تاریخی استفاده کرد.

فوجی فیلم می‌گوید عکاسان با قراردادن فیلترهای مادون قرمز مختلف روبروی لنز دوربین GFX100 IR می‌توانند در طول موج‌های مختلف نور عکسبرداری کرده و جزئیات پنهان صحنه یا نقاشی را ثبت کنند. این شرکت اضافه می‌کند که با استفاده از فیلتر مادون قرمز صحیح می‌توان مثل نسخه استاندارد این دوربین عکس‌های رنگی معمولی در طیف مرئی انداخت.

عکاسی در نور مادون قرمز (راست) در برابر عکاسی معمولی

فوجی فیلم قیمت GFX100 IR را اعلام نکرده، اما در گزارش نوشته شده که به شکل بسیار محدود عرضه خواهد شد به طوری که کاربران عادی قادر به خریدن آن نیستند. علاوه بر این خریدار باید با قوانین و مقررات استفاده از این محصول موافقت کند.

فوجی فیلم علاوه بر معرفی دوربین فوق، از بروزرسانی نرم افزاری دوربین GFX100 رونمایی کرد. این نسخه قابلیت جدیدی به نام Pixel Shift Combiner را به دوربین اضافه می‌کند. این قابلیت برای کاربرانی توسعه داده که جزئیات تصاویر ۱۰۰ مگاپیسلی این دوربین را ناکافی می‌دانند، چرا که ۱۶ تصویر RAW را به یک تصویر بسیار باکیفیت با رزولوشن ۴۰۰ مگاپیکسل تبدیل می‌کند.

فوجی فیلم می‌گوید این آپدیت برای کاربرانی که در زمینه آرشیو اسناد، نگهداری از اسناد تاریخی و هنری فعالیت می‌کنند اجازه می‌دهد تا تصاویر آثار یا اسناد ارزشمند را با رزولوشن ۴۰۰ مگاپیکسل آرشیو کنند. فوجی فیلم می‌گوید بروزرسانی عکسبرداری با رزولوشن ۴۰۰ مگاپیکسلی با دوربین GFX100 IR نیز سازگار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sadra.Z
    Sadra.Z | ۱۸ آذر ۱۳۹۹

    با دیدن تیتر خوشحال شذم ولی رفته‌رفته تو ذوقم خورد! تولید محدود، قیمت احتمالی بالا، عدم کاربری عمومی... حیف شد!

مطالب پیشنهادی