ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نتایج یک مطالعه: نوتیفیکشن تنها عامل 11 درصد از تعاملات کاربر با موبایل است

با وجودی که مطالعات قبلی نوتیفیکشن‌ها را عامل اصلی مراجعه کاربر به گوشی اعلام کرده بودند؛ بررسی‌های جدید نشان می‌دهد این نوتیفیکیشن‌ها نیستند که کاربران را مجبور می‌کنند موبایل خود را چک کنند؛ بلکه خود ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۵ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

با وجودی که مطالعات قبلی نوتیفیکشن‌ها را عامل اصلی مراجعه کاربر به گوشی اعلام کرده بودند؛ بررسی‌های جدید نشان می‌دهد این نوتیفیکیشن‌ها نیستند که کاربران را مجبور می‌کنند موبایل خود را چک کنند؛ بلکه خود کاربران خود خواسته به سراغ گوشی‌های خود می‌روند و سرگرم می‌شوند.

بر اساس تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته، اعلان‌ها آغازگر تنها 11 درصد تعاملات هستند و در 89 درصد موارد، کاربر خودش آغاز کننده تعامل است. محققان در بررسی‌های جدید اعلام کرده‌اند:

«نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد این خود کاربران هستند که اصرار دارند با موبایل و تبلت مشغول باشند و به سراغ دستگاه هوشمند خود می‌روند. نباید تقصیر را به گردن نوتیفیکیشن‌ها انداخت.»

در مطالعه انجام شده 37 داوطلب از کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه شرکت کردند. میانگین سنی داوطلبان حدود 25 سال و کمی بیش از نیمی از آنها مرد بودند.

محققان در این پروژه، داوطلبان را از طریق دوربین‌های کوچکی از راه دور رصد می‌کردند. رفتار داوطلبان در بازه زمانی سه روز به مدت 5 ساعت توسط دوربین ضبط شد. البته کاربران می‌توانستند به انتخاب خود دوربین را خاموش یا روشن کنند.

درنهایت محققان 200 ساعت ویدیو در اختیار داشتند تا بتوانند رفتار کاربران را در محیط واقعی بررسی کنند. در حدود 1130 تعامل با گوشی‌های هوشمند برقرار شده بود. نتایج بررسی نشان می‌دهد که معمولا کاربران هر 5 دقیقه یک بار به سراغ گوشی خود می‌روند و گاهی در حدود 291 ثانیه (کمتر از 5 دقیقه) با گوشی کار می‌کنند.

محققان متوجه شدند حتی زمانی که کاربران نوتیفیکیشن گوشی را غیرفعال کرده‌اند، باز هم به سراغ موبایل خود می‌روند و آن را چک می‌کنند. وقتی از داوطلبان در مورد علت مراجعه به گوشی و چک کردن آن سوال شد، برخی اصلا یادشان نمی‌آمد چرا بدون اینکه نوتیفیکیشنی دریافت کنند گوشی خود را چک می‌‌کنند. ظاهرا از روی عادت چنین کاری می‌کنند.

براساس نتایج بررسی انجام شده، میانگین مدت زمانی که داوطلبان با گوشی سرگرم بودند حدود 64 ثانیه ثبت شده است. حدود 50 درصد تعاملات هم در مدت زمانی بین 23 ثانیه یا کمتر برقرار شده بود.

نتایج نشان می‌داد که اکثر داوطلبان در مراجعه به گوشی یکی از اپلیکیشن‌های محبوب واتساپ، فیسبوک و اینستاگرام را چک می‌کنند.  حدود 22 درصد تعاملات به واتساپ مربوط بود. 17 درصد از کل تعاملات فقط برای چک کردن قفل بودن صفحه گوشی یا چک کردن اینکه نوتیفیکشن دریافت شده یا خیر گزارش شده است.

اینستاگرام 16درصد تعاملات را از آن خود کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت. براساس مطالعه انجام شده 13 درصد تعاملات به فیسبوک، 6 درصد به ایمیل، 4 درصد به مرور صفحات وب، 3 درصد به موسیقی، ‌2 درصد اسنپ‌چت و 2 درصد مراجعه به گالری تصاویر مربوط می‌شود. تنها یک درصد تعامل کاربران با گوشی برای برقراری تماس تلفنی گزارش شده است.

اکثر داوطلبانی که در این بررسی مطالعاتی شرکت کرده بودند، نوتیفیکشن ایمیل را یکی از مهم ترین اعلان‌ها معرفی کردند و نوتیفیکشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی برایشان از اهمیت پایینی برخوردار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی