ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جعبه‌گشایی و نگاه نزدیک به هواوی Y9a؛ یک میان‌رده هیجان‌انگیز

هواوی Y9a

هواوی یک میان‌رده جدید به نام Y9a به بازار کشورمان وارد کرده که مشخصات جالبی دارد. این گوشی به جای بهره‌مندی از چیپست کرین، با چیپست مدیاتک G80 ارائه شده که آن را ۸ گیگابایت رم نیز همراهی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی نیز ۶۴ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. همچنین اگر به این‌ها نمایشگر بدون ناچ و حفره و سوپرشارژر ۴۰ واتی درون جعبه را نیز اضافه کنید متوجه می‌شوید که هواوی Y9a چه پکیج هیجان‌انیگزی است. در ادامه با نگاه نزدیک دیجیاتو همراه باشید.

تماشای ویدیو در یوتوب دیجیاتو:

تماشای ویدیو در آپارات دیجیاتو:

هواوی Y9a با طراحی زیبا و جوان‌پسندی به بازار آمده که نحوه قرارگیری ماژول دایره‌ای شکل دوربین ۴ گانه آن، ناخودآگاه ذهن‌ها را به سمت هواوی میت ۳۰ پرو می‌کشاند. قاب پشتی و فریم از جنس پلاستیکی هستند، اما رنگ سیاه نیمه‌شب با بازتاب نور خاصی که دارد، آن را به یک گوشی جذاب تبدیل می‌کند. هواوی در بخش طراحی، دو نکته دیگر را نیز رعایت کرده به عقیده من باید به یک استاندارد تبدیل شوند. اولیش تعبیه حسگر اثر انگشت روی لبه راست گوشی است که هم سرعت بسیار بالایی دارد و هم در مکان مناسبی قرار گرفته. مورد دوم نیز حضور جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است که هنوز نمی‌دانم چرا دیگر جایی در گوشی‌های هوشمند ندارد.

سخت‌افزار به کار رفته در هواوی Y9a نیز هم عجیب است و هم در این بازه قیمتی پدیده‌ای نادر. عجیب از این جهت که هواوی چیپست مدیاتک G80 را به چیپست کرین (احتمالا ۸۱۰) ترجیح داده و نادر از این جهت که رم آن ۸ گیگابایت است که در این رنج قیمتی (۸ میلیون تومان) کم‌پیداست. طی این چند روزی که با گوشی کار می‌کردم، هیچ نشانی از لگ و تاخیر در اجرای برنامه‌ها مشاهده نکردم، اما طبیعتا برای بررسی بیشتر این موضوع باید تا انتشار بررسی کامل منتظر بمانید.

هواوی Y9a

نمایشگر هواوی Y9a از نوع IPS LCD با ابعاد ۶.۶۳ اینچی بوده و به جز یک چانه کوچک در بخش پایینی، حاشیه‌های به نسبت کمی دارد. هواوی می‌گوید نسبت نمایشگر به بدنه به عدد ۹۲ درصد می‌رسد. با این حال بهره‌مندی از رزولوشن ۱۰۸۰ درد ۲۴۰۰ و پنل باکیفیت و از همه مهم‌تر نبود هیچ گونه ناچ یا حفره‌ای، تجربه محتوا را بسیار دلچسب می‌کند.

هواوی Y9a

نرم‌افزار هم مطابق با گوشی‌های دو سال اخیر هواوی است. اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10 تمامی ویژگی‌های اندروید را دارد به جز سرویس‌های موبایل گوگل. هواوی جای خالی GMS را با HMS پر کرده و سعی داشته با تکیه بر سرویس‌های موبایل خودش، خلاء به وجود آمده را پر کند. پیش از این نیز با HMS برخورد داشته‌ام، اما نتیجه‌گیری را به بررسی کامل موکول می‌کنم.

هواوی Y9a

دوربین‌ها نیز به ترتیب از مهم‌ترین به کم اهمیت‌ترین شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ماکرو و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی می‌شوند. دوربین سلفی نیز به صورت پاپ‌آپ از درون بدنه بیرون می‌جهد و ۱۶ مگاپیکسلی هم هست. دوربین اصلی عکس‌های خوب با جزئیات و کنتراست مناسب می‌گیرد، اما همین گزاره را نمی‌توان برای ۳ دوربین دیگر به کار برد. البته در بررسی کامل به صورت دقیق هر ۴ دوربین را بررسی خواهیم کرد.

هواوی Y9a

نکته مهم بعدی در رابطه با هواوی Y9a، حضور سوپرشارژر ۴۰ واتی درون جعبه است که به گفته خود هواوی می‌تواند گوشی را در ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ کند. در نتیجه اگر به هر دلیلی باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی هواوی Y9a کفاف کار شما را نداد، به سادگی می‌توانید آن را شارژ کنید.

هواوی Y9a

در کل می‌توان گفت هواوی Y9a یک گوشی میان‌رده هیجان‌انگیز است که ترکیب مناسبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار را به یک قیمت معقول در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته سوال در رابطه با این گوشی زیاد است که در بررسی کامل به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. شما هم اگر در رابطه با هواوی Y9a سوالی دارید، حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • متین
    متین | ۱۵ آذر ۱۳۹۹

    قیمت این گوشی چقدر هست؟

  • آریا
    آریا | ۶ آذر ۱۳۹۹

    الان کارمندان نمایندگی هواوی میریزن اینجا و به به و چه چه راه میندازن بعد میرن دیگه دیگه پیداشون نمیشه تا دوباره یه تبلیغ بدن به دیجیاتو دوباره پیداشون میشه? ?

    • آریا
      آریا | ۶ آذر ۱۳۹۹

      ولی واقعیت اینه که گوشی که سرویس گوگل نداشته باشه نمیارزه
      حیف پول بدیدن برای این ها اونم تو این اوضاع گرونی. واردکنندگان هواوی باید از خودشون خجالت بکشن که دارن اینها رو تو پاچه مردم فرو میکنند و خریدار و به دردسر های بعدش گرفتار میکنند

      • آریا
        آریا | ۷ آذر ۱۳۹۹

        خب دیجی جون میبینم ادیت هم میکنی کامنت ها رو . دیگه چه کارها بلدید

  • pars
    pars | ۶ آذر ۱۳۹۹

    دوزار ارزش نداره اولا HMS افتضاحه دوما همه چیزش برای ایران تحریمه و سرویس های جدیدش مثل نقشه پتال مپس هواوی هم اصلا ایران رو نذاشتند. کلا پول هدر دادنه وقتی میشه بهترین سامسونگ یا شیائومی یا نوکیا رو این قیمت خرید بدون دردسر گوگل و داستان هاش

دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.