ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

هواوی موبایل Y9a و تبلت‌های جدیدش را برای بازار ایران معرفی کرد

رویداد آنلاین هواوی برای معرفی محصولات جدیدش در بازار ایران، امشب (۵ آذر) برگزار شد. در این رویداد موبایل میان رده‌ی Y9a به همراه تبلت‌های جدید این شرکت برای بازار ایران رونمایی شد. در این رویداد ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۵ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۸

رویداد آنلاین هواوی برای معرفی محصولات جدیدش در بازار ایران، امشب (۵ آذر) برگزار شد. در این رویداد موبایل میان رده‌ی Y9a به همراه تبلت‌های جدید این شرکت برای بازار ایران رونمایی شد. در این رویداد مدیران هواوی توضیحات جدیدی درباره سرویس‌های موبایلی هواوی ارائه دادند و گفتند این تصور که کاربران موبایل‌های هواوی به سرویس‌های گوگل دسترسی ندارند «بازی با کلمات» و «اشتباه» است.

استراتژی جهانی هواوی

اولین سخنران رویداد «بابک فیاض»، قائم‌مقام بخش موبایل هواوی بود که از استراتژی جهانی هواوی گفت. او با اشاره به این نکته که هواوی هم‌اکنون ۱۹۴ هزار کارمند دارد که نیمی از آنها در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند، از اهمیت این بخش در ساختار این شرکت گفت. صرف ۲۰ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه در سال ۲۰۱۹ و در اختیار داشتن ۸۵ هزار پتنت آماری است که به گفته او نشان از عزم جدی این شرکت در بحث تحقیق و توسعه دارد.

او همچنین اعلام کرد که هواوی در حال حاضر بیش از ۳ میلیارد نفر را در سراسر دنیا با زیرساخت ارتباطی خود به یکدیگر متصل کرده که «تاکنون حتی یک بار هم مشکل امنیتی یا نفوذ در شبکه رخ نداده است». فیاض به چیپست کرین ۹۰۰۰ به عنوان «قوی‌ترین پردازنده گوشی همراه حال حاضر» نیز اشاره کرد و بهترین عملکرد دوربین گوشی‌های همراه را از آن هواوی دانست.

معرفی هواوی Y9a

«علی فخار» مدیر ارتباطات و بازاریابی هواوی نیز در ادامه از Y9a رونمایی کرد. او ابتدا به طراحی بدنه و دوربین این گوشی اشاره کرد که تنه به بزرگانی مانند سری گوشی‌های پرچم‌دار Mate می‌زند. طراحی استفاده شده در Y9a که به «هیلو دیزاین» (Halo Design) معروف است برای اولین بار در هواوی Mate 30 مورد استفاده قرار گرفت. گوشی Y9a در سه رنگ نقره‌ای، صورتی شکوفه‌ای و مشکی عرضه می‌شود.

صفحه‌نمایش این گوشی ۶.۶۳ اینچی بدون حاشیه با وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی است. این صفحه‌نمایش به صورت کامل و بدون بریدگی در بخش جلوی دستگاه قرار گرفته است که این مسئله به کمک دوربین سلفی «پاپ آپ» محقق شده است. هواوی Y9a مجهز به دوربینی ۶۴ مگاپیکسلی و چهارگانه است. علاوه بر دوربین اصلی یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای زاویه‌دید فوق گسترده ۱۲۰ درجه، یک سنسور ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی نزدیک از سوژه (ماکرو) و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی دیگر برای تشخیص عمق میدان نیز در این دوربین وجود دارد. این دوربین همچنین به هوش‌مصنوعی هواوی مجهز شده است و به گفته این شرکت می‌تواند «در هر شرایطی، شب یا روز، دور یا نزدیک تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند.»

ویژگی مهم دیگر دوربین این گوشی قابلیت تصویربرداری در تاریکی شب است. می‌توانید میزان ISO این دوربین را به عدد ۵۱۲۰۰ افزایش دهید که به شما کمک خواهد کرد تا در محیط‌های بسیار تاریک هم عکاسی کنید. به علاوه این موبایل، به لرزشگیر الکترونیکی در فیلمبرداری هم مجهز شده که تصاویری با ثبات و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. دوربین سلفی این گوشی ۱۶ مگاپیکسلی و از نوع پنهان (Pop Up) است که هنگام استفاده از داخل بدنه خارج می‌شود.

همچنین Y9a از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ فوق سریع ۴۰ وات بهره می‌برد که در میان‌رده‌ها یک ویژگی قابل توجه است. به گفته هواوی باتری این گوشی در عرض ۳۰ دقیقه، ۷۰ درصد شارژ می‌شود.

سنسور اثر انگشت ترکیب شده با کلید «پاور» (Power)، حافظه سریع رم ۸ گیگابایتی، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، بلوتوث ۵.۱ و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری از ویژگی‌های قابل توجه دیگر این گوشی هستند. این موبایل هوشمند اکنون در بازار ایران با حدود قیمت ۸ میلیون تومان عرضه شده است.

توضیح درباره اکوسیستم هواوی

پس از معرفی هواوی Y9a، «شهاب نادری»، مدیر برند هواوی در مورد اکوسیستم «1+8+N» این شرکت توضیحاتی را ارائه کرد. او اکوسیستم 1+8+N هواوی تشریح کرد و گفت که عدد ۱ نمادی از گوشی هوشمند هواوی است؛ دستگاهی که درگاه ورود به جهان دیجیتال امروز و ابزار ارتباطی با بقیه این اکوسیستم است. عدد ۸ در این اکوسیستم به سایر گجت‌های تولیدی هواوی اشاره دارد که هر روزه توسط کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تبلت، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند، هدفون و سایر محصولات مشابه از این دسته‌اند. اما N، مجموعه‌های از هزاران سرویس و دستگاه‌های مختلفی است که در دنیای دیجیتال امروز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به کمک ابزارهای بخش ۱ و ۸ در دسترس کاربر قرار می‌گیرند. بازی‌ها، پلتفرم‌های موسیقی و ویدیو، دستگاه پروژکتور یا پرینتر، دوربین‌ها و حتی سرویس‌‌هایی مانند مسیریابی و خدمات سفر، همه از طریق ابزارهای دیجیتال در اختیار ما قرار می‌گیرند.

اما مهمترین بخش این اکوسیستم دو علامت «+» آن هستند که ترکیبی از راهکاری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند. به گفته نادری، اولی نماد Huawei Share است که ارتباط بین گوشی هوشمند شما را با دیگر دستگاه‌های دیجیتال‌تان برقرار می‌کند. علامت + دوم به HiLink اشاره دارد که خود شامل زیرساختهای ارتباطی 4G و 5G، اینترنت کابلی و مخابراتی می‌شود.

هواوی با این اکوسیستم در تلاش است تا دنیایی هوشمند و متصل را ایجاد کند، دنیایی که دغدغه و دردسرهای کار با ابزارهای هوشمند به حداقل برسد.

معرفی تبلت‌های جدید هواوی

«امیرحسین قاسمی» مدیر ارشد محصول هواوی نیز در ادامه توضیحاتی در مورد دو تبلت میان‌رده جدید این شرکت یعنی Matepad T10 و Matepad T8 ارائه کرد. تبلت T10 فقط ۴۵۰ گرم وزن داشته و ۷.۸۵ میلی‌متر ضخامت دارد. صفحه‌نمایش ۹.۷ اینچی این دستگاه وضوح تصویری ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل را ارائه داده و از ۱۶.۷ میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. با قابلیت Multi-Windows رابط کاربری EMUI می‌توان روی این تبلت به صورت همزمان از دو برنامه استفاده کرد.

این محصول با توجه به سلامتی چشم کاربر، از قابلیت Eye Protection بهره می‌برد که در واقع نور آبی مضر صفحه نمایش را کاهش می‌دهد تا باعث ایجاد خستگی در چشمان نشود. علاوه بر آن، حالت مخصوص کتاب‌خوانی (eBook) نیز در این تبلت وجود دارد که شرایطی درست شبیه به خواندن کتاب را بازسازی می‌کند. همچنین این تبلت از قابلیت Dark Mode بهره می‌برد.

تبلت هواوی Matepad T10 مجهز به ۲ اسپیکر است که صدای استریو را به کمک استاندارد صوتی Huawei Histen ۶.۱ ارائه می‌کند. باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپری این دستگاه نیز امکان کار با صفحه‌نمایشی آنچنان بزرگ را در طول روز فراهم می‌کند. در کنار آن نیز پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 710A وجود دارد که خیال کاربر را از عملکرد بهینه و بی‌عیب دستگاه راحت می‌کند.

تبلت هواوی Matepad T8 نیز هم‌خانواده T10 به حساب آمده و با صفحه‌نمایش 8 اینچی مناسب افرادی است که با صفحه نمایش کوچک‌تر، راحت‌تر هستند و البته قصد پرداخت هزینه کمتری هم دارند. این تبلت‌ها به زودی وارد بازار کشور شده و به گفته هواوی، با هدیه ویژه اشتراک ۳ ماهه پلتفرم نماوا در اختیار خریداران قرار خواهند گرفت.

هواوی: اینکه می‌گویند گوگل نداریم گول‌زننده است

اما در انتهای این رویداد، بابک فیاض، قائم‌مقام بخش موبایل هواوی به سوالات متداول کاربران درباره سرویس‌های موبایلی هواوی یا Huawei Mobile Services پرداخت. فیاض در پاسخ به این سوال که وجود نداشتن گوگل در گوشی‌های جدید هواوی به چه معناست، گفت:

«این که برخی می‌گویند گوشی‌های هواوی گوگل ندارد به نوعی گول‌زننده است و برخی فکر می‌کنند نمی‌توانند در گوگل سرچ کنند یا مثلا به جی‌میل خود دسترسی داشته باشند که چنین برداشتی کاملا اشتباه است. گوشی‌هایی که از سرویس‌های موبایلی هواوی استفاده می‌کنند، اپ‌های گوگل را به صورت پیش‌فرض ندارند که برخی از مهم‌ترین این اپ‌ها مثل کروم، نقشه، مترجم و... از طریق سایر مارکت‌ها قابل دریافت و استفاده است.»

او همچنین از انتشار عمومی نسخه سازگار «تپسی» و در آینده نزدیک «اسنپ» با سرویس‌های موبایلی هواوی خبر داد که از طریق مارکت «کافه بازار» و «اپ گالری» قابل دریافت خواهند بود. همچنین به گفته فیاض، انتشار اپ‌های ایرانی مطرح روی مارکت «اپ گالری» که حالا ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد، آغاز شده و اپ‌هایی چون دیجی‌کالا، اسنپ مارکت و علی بابا همین حالا روی اپ گالری منتشر شده‌اند و دیجی‌کالا موفق شده نزدیک به ۱۳۰ هزار نصب از طریق این مارکت دریافت کند. او در این مراسم از توسعه‌دهندگان ایرانی دعوت کرد تا برای انتشار اپ‌های خود در مارکت اپ گالری با تیم توسعه هواوی در ایران در تماس باشند.

آخرین خبر ارائه شده از طرف هواوی در این رویداد، حضور گوشی پرچمدار هواوی Mate 30 به ایران است. این گوشی به پردازنده کرین ۹۹۰ مجهز شده که به گفته هواوی، جزء ۲۰ پردازنده برتر دنیاست. این گوشی که تا به حال به صورت رسمی وارد ایران نشده بود، در آینده نزدیک در بازار ایران در دسترس خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ آذر ۱۳۹۹

    کارمندان نمایندگی هواوی زیر هر پست درمورد این آشغال میان به به و چه چه میکنند. ما هم یه رییس داشتیم به هر سایتی تبلیغ میدادیم همه کارمندا رو مجبور میکرد برن زیر اون تبلیغ بگن ما استفاده کردیم عالی بوده و 5 تا هم ستاره بدن ?
    دیجیاتو درسته که هزینه شما از تبلیغات تامین میشه ولی این ها دارن گند میزنن به اعتبارتون حالا خود دانید?

    • Tesla
      Tesla | ۶ آذر ۱۳۹۹

      دقیقا مشخصه تعریف ها دستوری هست ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی