ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

FCC درخواست ZTE را رد کرد: شرکت چینی همچنان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) درخواست ZTE برای بررسی مجدد وضعیت آن به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را رد کرد. این کمیسیون چندین ماه پیش شرکت‌های ZTE و هواوی را به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) درخواست ZTE برای بررسی مجدد وضعیت آن به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را رد کرد.

این کمیسیون چندین ماه پیش شرکت‌های ZTE و هواوی را به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا معرفی کرد. FCC در ماه ژوئن به اپراتورهای آمریکایی هشدار داد که با استفاده از تجهیزات این کمپانی‌ها در زیرساخت‌های خود در معرض خطر جاسوسی قرار می‌گیرند. این دو کمپانی جاسوسی از کاربران برای دولت چین را رد کرده‌اند و خواهان لغو چنین موضوعی شده‌اند.

از آنجایی که این دو کمپانی به عنوان یک تهدید برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌شوند، اپراتورهای این کشور نمی‌توانند از بودجه سالانه ۸.۳ میلیارد دلاری FCC برای خرید، ارتقا یا نگهداری تجهیزات خود با ZTE و هواوی همکاری کنند.

در حال حاضر تعدادی از اپراتورهای کوچک محلی در آمریکا به تجهیزات مقرون به صرفه هواوی و ZTE برای شبکه‌های خود وابسته هستند. با این وجود، این اپراتورها نیز برای نگهداری از آن‌ها نیازمند بودجه FCC هستند.

شرکت ZTE

اپراتورهای آمریکایی باید تمام تجهیزات هواوی و ZTE را در شبکه‌های خود با نمونه‌های دیگر تعویض کنند. طبق تخمین قبلی FCC، چنین کاری نیازمند ۱.۸ میلیارد دلار هزینه است. سنا چندین ماه پیش بودجه ۱ میلیارد دلاری برای کمک به اپراتورها را تایید کرد، با این حال دولت هنوز نتوانسته بودجه موردنیاز این برنامه را تامین کند.

رئیس FCC، «اجیت پای» همزمان با اعلام رد درخواست این کمپانی چینی، اعلام کرد:

«با دستور امروز، برای حفظ امنیت شبکه‌های ارتباطی آمریکا یک قدم مهم دیگر برداشتیم. در جلسه علنی بعدی که در تاریخ ۲۰ آذر برگزار می‌شود، کمیسیون درباره قوانینی برای اجرای برنامه «بازپرداخت شبکه‌های ارتباطاتی امن و مطمئن» در راستای کمک به اپراتورها برای حذف و جایگزینی تجهیزات ناامن رای‌گیری خواهد کرد. حالا بیش از هر زمان دیگری ضروری است که کنگره بودجه مناسب این کار را فراهم کند تا شبکه‌های ارتباطی ما از کمپانی‌هایی که امنیت ملی ما را تهدید می‌کنند، محافظت شوند.»

FCC در اعلامیه خود هیچ اشاره‌ای به هواوی نکرده است. این کمیسیون اخیرا اعلام کرده که مدت زمان بیشتری را برای بررسی درخواست این کمپانی چینی درنظر می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی