ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

برندگان مسابقه عکاسی آثار تاریخی 2020 مشخص شدند

امسال نیز همچون سال‌های گذشته برندگان «مسابقه عکاسی آثار تاریخی 2020» معرفی شدند. هیئت داوران عکس خاطره انگیز «اسکله کاخ برایتون پیر» را که توسط «مایکل مارش» عکاس انگلیسی گرفته شده بود، به عنوان برترین ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۶ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

امسال نیز همچون سال‌های گذشته برندگان «مسابقه عکاسی آثار تاریخی 2020» معرفی شدند. هیئت داوران عکس خاطره انگیز «اسکله کاخ برایتون پیر» را که توسط «مایکل مارش» عکاس انگلیسی گرفته شده بود، به عنوان برترین عکس سال انتخاب کردند.

این اسکله در سال 1899 احداث شد و هر سال میلیون‌ها توریست برای بازدید از این اسکله به ساحل زیبای برایتون سفر می‌کنند. در عکس گرفته شده، دریای طوفانی و تصویری زیبا از اسکله به خوبی دیده می‌شود.

امسال برای چهارمین سال پیاپی مسابقه عکاسی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری برگزار می‌شود.  عکاسانی از سراسر جهان، از دیدنی‌ترین مکان‌های تاریخی جهان عکس گرفته‌اند. «دن اسنو» یکی از داوران مسابقه در مورد عکاسی از بناهای تاریخی اعلام کرد:

«عکاسی از آثار تاریخی، زیبایی مکان‌های باستانی را به خوبی به تصویر می‌کشد. آثارتاریخی و بناهای باستانی، بخشی از فرهنگ کشورهای مختلف جهان را در طول تاریخ نشان می‌دهد.»

همه گیری کرونا محدودیت‌های بسیاری برای سفرهای توریستی ایجاد کرده است. در چنین شرایطی، عکس‌هایی که طی سال‌های گذشته از آثار باستانی و بناهای تاریخی گرفته شده است، می‌تواند خاطره انگیز باشد. عکاسان سراسر جهان با به اشتراک گذاشتن عکس‌هایی که طی سال‌های گذشته از این آثار تاریخی گرفته‌اند، به زنده نگه داشتن یاد و خاطره این بناهای ارزشمند کمک می‌کنند.

یکی دیگر از عکس‌هایی که در این مسابقه نظر هیئت داوران را به خوت جلب کرد، عکس گرفته شده توسط «آدام برتون» عکاس انگلیسی بود. وی عکسی زیبا از کلیسای قرون وسطای «سنت مایکل» در سامرست انگلستان گرفته بود.

«مارتین چمبرلین» نیز با ارائه عکسی از شهر باستانی پالمیرا سوریه توانست نام خود را در بین برترین عکاسان این دور مسابقه قرار دهد. این شهر با قدمتی 2000 ساله به منطقه‌ای متروک تبدیل شده است.

در ادامه می‌‌توانید گالری تصاویر بهترین عکس‌های مسابقه عکاسی از آثار تاریخی را مشاهده کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی