ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رای موافق پارلمان اروپا به طرح ارتقای تعمیرپذیری دستگاه‌های الکترونیک

پارلمان اروپا به اکثریت آرا به لزوم حفظ حقوق کاربران در تعمیرپذیری دستگاه‌های الکترونیک رای داد. بر این اساس کاربران باید امکان تعمیر دستگاه‌های خریداری شده بدون اجبار مراجعه به شرکت‌های تولید کننده را داشته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

پارلمان اروپا به اکثریت آرا به لزوم حفظ حقوق کاربران در تعمیرپذیری دستگاه‌های الکترونیک رای داد. بر این اساس کاربران باید امکان تعمیر دستگاه‌های خریداری شده بدون اجبار مراجعه به شرکت‌های تولید کننده را داشته باشند.

تعمیرپذیری یکی از مهمترین مواردی است که در خرید دستگاه‌های الکترونیک باید مد نظر قرار دارد. افزایش پیچیدگی مدارها و قطعات باعث شده برخی گجت‌ها عملا تعمیرپذیر نباشند و با اولین خرابی کاربر چاره‌ای جز خرید مدل دیگری نداشته باشد. حالا اما اتحادیه اروپا با اکثریت آرا به طرحی رای داده که گام مهمی در راستای ارتقای تعمیر پذیری به شمار می‌رود. این طرح که فعلا در حد توصیه است با ۳۹۵ رای موافق در برابر ۹۴ مخالف تصویب شد و در صورت تصویب در کمیسیون اروپا به شکل قانون در خواهد آمد.

بر اساس این طرح گجت‌هایی که در این اتحادیه عرضه می‌شوند باید برچسب‌هایی را روی خود داشته باشند که اطلاعات کافی را درباره تعمیرپذیری و طول عمر آنها به صورت شفاف و دقیق در اختیار خریدار بگذارد. فرانسه به عنوان اولین کشور از ماه آینده فروش دستگاه‌های الکترونیک با برچسب تعمیرپذیری را شروع خواهد کرد.

علاوه بر این کاربران نباید برای تعمیر موبایل، لپ‌تاپ، تبلت یا دیگر دیوایس‌های خود مجبور به استفاده از سرویس‌های شرکت تولید کننده شوند. پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر ناممکن بودن تعویض دوربین آیفون ۱۲ توسط تعمیرکاران متفرقه به گوش می‌رسید و هدف این طرح هم برچیدن بساط چنین محدودیت‌‌هایی است که می‌تواند مشکلات عمده‌ای را برای کاربران پیش بیاورد.

«دیوید کورمند»، از اعضای این پارلمان هدف از تصویب این طرح را ارسال این پیام روشن عنوان کرد که اروپا عزم خود را برای مقابله با کهنگی سریع دستگاه‌ها و برچسب گذاری هماهنگ برای تعیین میزان تعمیرپذیری دیوایس‌های الکترونیکی جزم کرده است. این پارلمان همچنین از کمیسیون اروپا درخواست کرده با تصویب نهایی راه را برای ارتقای حق تعمیر هموار کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی