ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ردمی از موبایل‌های نوت 9 5G و نوت 9 پرو 5G رونمایی کرد

ردمی نوت یکی از محبوبترین سری‌های گوشی در دنیاست که تا کنون از پشتیبانی 5G بی‌بهره بود؛ حالا اما ردمی این قابلیت را هم به سری محبوب خود آورده تا خریداران بیشتری را به سوی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۸

ردمی نوت یکی از محبوبترین سری‌های گوشی در دنیاست که تا کنون از پشتیبانی 5G بی‌بهره بود؛ حالا اما ردمی این قابلیت را هم به سری محبوب خود آورده تا خریداران بیشتری را به سوی آنها بکشاند این شرکت از دو مدل جدید با نام‌های ردمی نوت 9 5G و نوت ۹ پرو 5G رونمایی کرد که از نظر چپیست، دوربین و سایز نمایشگر با هم تفاوت‌ دارند.

ردمی نوت 9 پرو 5G

ردمی نوت ۹ پرو به عنوان مدل‌قوی‌تر از چیپست اسنپدراگون 750G، رم ۶ یا ۸ گیگابیتی و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این گوشی به سیستم خنک کننده مایع نیز مجهز شده که با کاهش دمای قطعات به عملکرد بهتر و پایدارتر کمک می‌کند.

نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ردمی نوت پرو از نوع LCD است و رزولوشن +FHD و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز را به ارمغان می‌آورد. تامین شارژ هم بر عهده باتری ۴۸۲۰ میلی آمپرساعتی قرار دارد که به لطف شارژ سریع ۳۳ واتی تنها در ۵۸ دقیقه پر می‌شود.

اصلی‌ترین مزیت این موبایل را می‌توان دوربین چهارگانه‌ای دانست که سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ ایزوسل HM2 نقش اصلی آنرا ایفا می‌کند. این سنسور قدرتمند 1/1.52 اینچی با اندازه پیکسل‌های ۰.۷ میکرون، به ردمی نوت ۹ پرو اجازه می‌دهد ۹ پیکسل را برای دستیابی به تصویری با کیفیت‌تر با هم ترکیب کند که معادل خروجی ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۲.۱ میکرونی است. البته کاربر می‌تواند تصاویر را با همان وضوح ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز ثبت کند. ۳ دوربین دیگر هم شامل ۸ مگاپیکسلی التراواید و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق سنج و ماکرو است. دوربین سلفی این مدل ۱۶ مگاپیکسلی است.

از دیگر ویژگی‌های ردمی نوت ۹ پرو 5G باید به جک ۳.۵ میلیمتری، استاندارد مقاومت در برابر آب IP53، اسکنر اثر انگشت روی لبه کناری و فرستنده مادون قرمز اشاره کرد. ردمی قیمت نسخه‌های با حافظه ۶/۱۲۸، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی را به ترتیب ۲۴۳، ۲۷۴ و ۳۰۴ دلار اعلام کرده است. این موبایل از ۱۱ آذر در چین عرضه می‌شود اما تاریخ ارائه آن در بازارهای دیگر مشخص نشده است.

ردمی نوت 9 5G

این مدل به جای اسنپدراگون به چیپست دیمنسیتی 800U مجهز شده و توانایی پشتیبانی از دو سیم‌کارت 5G را به صورت همزمان دارد. پیکربندی حافظه نیز شامل ۶ یا ۸ گیگابیت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی است.

ردمی نوت ۹ از نمایشگر کوچکتر ۶.۵۳ اینچی LCD با همان رزولوشن +FHD برخوردار است که درون آن دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و با شارژ سریع ۱۸ واتی سازگاری دارد. در این مدل از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی خبری نیست و در عوض یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی جایگزین آن شده است. دوربین‌های دیگر هم شامل ۸ مگاپیکسلی التراواید و ۲ مگاپیکسلی عمق سنج می‌شود. دیگر مشخصات این موبایل مشابه نوت ۹ پرو است.

این مدل با قیمت پایه ۱۹۸ دلار برای نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی عرضه خواهد شد. مدل‌های ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایتی نیز به ترتیب با قیمت ۲۲۸ و ۲۵۸ دلار به دست مشتریان خواهند رسید.

ردمی در کنار این دو مدل از مدل دیگری با عنوان نوت 9 4G رونمایی کرد که با نسخه قبلی ردمی نوت ۹ تفاوت دارد و در واقع ری‌برند شده پوکو M3 است که دیروز معرفی شد. قیمت نسخه پایه این مدل با حافظه ۴/۱۲۸ گیگابایتی ۱۵۲ دلار اعلام شده که برای مدل با ۸/۲۵۶ گیگابایتی تا ۲۲۸ دلار بالا می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • mohamadmahdi
    mohamadmahdi | ۸ آذر ۱۳۹۹

    سلام. دوستان not 9pro ضد آب هسش؟
    موندم not 9pro بگیرم یا mi 10 lite

  • valips
    valips | ۷ آذر ۱۳۹۹

    آخه چرا عمق سنج ۲ مگاپیکسل ???

  • بهنام
    بهنام | ۷ آذر ۱۳۹۹

    عالیه

  • Ahmad.Eskati
    Ahmad.Eskati | ۷ آذر ۱۳۹۹

    کـاش یه ذره قیـمت دلار میـومد پاییـن تر تا میتـونستیم بگیریمـش...
    دلار بشـه 15000 خیـلی خـوبه...

  • Ubinotech
    Ubinotech | ۶ آذر ۱۳۹۹

    ردمی نوت 9 پرو 5 جی خیلی خوبه ?

مطالب پیشنهادی