ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختلال در آمازون AWS هزاران اپ و سرویس را در سراسر دنیا از دسترس خارج کرد

اختلال در ۲۸ سرویس اصلی AWS باعث شده هزاران اپلیکیشن محبوب با میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا از دسترس خارج شوند. خدمات وب آمازون (AWS) یکی از سرویس‌های زیربنایی و ابری محبوب در دنیاست که ستون فقرات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۴
اختلال در ۲۸ سرویس اصلی AWS باعث شده هزاران اپلیکیشن محبوب با میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا از دسترس خارج شوند.

خدمات وب آمازون (AWS) یکی از سرویس‌های زیربنایی و ابری محبوب در دنیاست که ستون فقرات هزاران سرویس‌ و اپ‌ پرکاربرد محسوب می‌شود. وقوع اختلال در این سرویس از شب گذشته باعث شده هزاران اپلیکیشن محبوب نظیر «اتودسک»، «فلیکر»، «ادوبی اسپارک»، «پرایم موزیک»، «پوکمون گو»، «لیگ او لجندز» و «روکو» نیز امکان ارائه خدمات به ده‌ها میلیون کاربر خود در سراسر دنیا را نداشته باشند.

از دیگر سرویس‌هایی که تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته‌اند باید به دستگاه‌های هوشمند (ناتوانی در برقراری ارتباط با کلود اختصاصی)، پرتال‌های رمزارز (عدم پردازش تراکنش) و سرویس‌های استریم و پادکست (محدودیت در دسترسی کاربران به حساب‌ها) اشاره کرد. این اختلال به حدی است که حتی مانع به‌روزرسانی صفحات اطلاع رسانی خود آمازون AWS شده است.

در پی قطعی سرویس‌ها بسیاری از کاربران این اپ‌ها و بازی‌ها در صفحات اجتماعی زبان به انتقاد گشودند و در پاسخ هم شرکت‌های توسعه دهنده و ارائه کننده خدمات از جمله «کوین‌بیس»، «دیتاکمپ» و «1Password» در توییتر دلیل قطعی سرویس را اختلال در AWS ذکر کرده‌اند.

AWS آمازون دارای ۲۸ محصول اصلی است که تقریبا همگی آنها از جمله Kinesis، Worskpaces، DynamoDB و IoT درگیر این اختلال هستند. به گفته آمازون Kinesis در کانون اختلال قرار دارد؛ سرویسی که از آن برای جمع‌آوری و تحلیل مقادیر عظیم داده به صورت بلادرنگ استفاده می‌شود.

آمازون در بیانیه خود از تلاش برای رفع مشکل خبر داده اما مشخص نیست این اختلال چه زمانی به صورت کامل رفع خواهد شد. ظاهرا کانون اصلی اختلال در آمریکای شمالی است اما به خاطر گستردگی چشمگیر سرویس‌های متکی به این منطقه، آثار آن در سراسر دنیا مشاهده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی