ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا چه اثراتی بر صنعت خودرو خواهد گذاشت؟

صنعت خودروسازی آمریکا که یکی از مهم‌ترین صنایع این کشور پهناور به شمار می‌رود، از سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های کاخ سفید تاثیرات مستقیمی می‌پذیرد. به همین جهت، خودروسازان ایالات متحده معمولا با حساسیت بیشتری نتایج انتخابات ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

صنعت خودروسازی آمریکا که یکی از مهم‌ترین صنایع این کشور پهناور به شمار می‌رود، از سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های کاخ سفید تاثیرات مستقیمی می‌پذیرد. به همین جهت، خودروسازان ایالات متحده معمولا با حساسیت بیشتری نتایج انتخابات ریاست جمهوری را دنبال می‌کنند.

شاید بدانید دموکرات‌ها توجه زیادی به انرژی‌های نو دارند. از این رو در دوره باراک اوباما، قوانین سختگیرانه‌ای برای میزان آلایندگی خودروها وضع شد. اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ اندکی از فشارهای موجود کاسته شده و خودروسازان با خیالی راحت‌تر استراتژی‌های خود را پیش بردند.

یکی از اختلافاتی که ترامپ با دموکرات‌ها داشت، به مشوق 7,500 دلاری فدرال برای مدل‌های الکتریکی مربوط می‌شد. دموکرات‌ها معتقد بودند این رقم باید افزایش پیدا کند تا با پایین آمدن قیمت نهایی، میزان استقبال از خودروهای سبز بیش از پیش شود. در مقابل، ترامپ ضمن مقاومت در برابر این خواسته، اعتقاد داشت مشوق 7,500 دلاری را کلا باید حذف کرد!

با ورود جو بایدن به کاخ سفید، انتظار می‌رود خودروسازان باز هم به کاهش میزان آلایندگی مدل‌های تولیدی خود ملزم شوند که آن هم طبیعتا به توسعه بیشتر خودروهای برقی منجر خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود بایدن از طرح افزایش مشوق مخصوص خودروهای برقی حمایت خواهد کرد.

طبق گزارش ‌ان‌بی‌سی نیوز، بایدن یک شبکه شارژ گسترده کشوری ایجاد خواهد کرد تا نگرانی‌ها در رابطه با نبود زیرساخت‌های لازم و مسافت قابل پیمایش خودروهای برقی رفع شود. در حال حاضر 27,021 ایستگاه شارژ خودروهای برقی در ایالات متحده وجود دارد، اما بایدن می‌خواهد این رقم را به 500 هزار واحد افزایش دهد.

علاوه‌بر موارد یاد شده، احتمال می‌رود بایدن به معاهده اقلیمی پاریس بازگشته و استانداردهای مربوط به میانگین مصرف سوخت کل مدل‌های تولیدی هر برند را که قبلا توسط اوباما پایه‌گذاری شده، احیا کند. سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های نو – شامل انرژی خورشیدی و بادی – به منظور هر چه پایدارتر کردن ایستگاه‌های شارژ دیگر موردی است که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند.

گفته می‌شود جو بایدن پس از شروع به کار، صندلی مدیریت آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا را در اختیار مری نیکولز (Mary Nichols) خواهد گذاشت. خانم نیکولز در حال حاضر ریاست شورای منابع هوای کالیفرنیا (CARB) را بر عهده دارد. وی نشان داده که از مخالفان سرسخت خودروهای مجهز به موتور درون‌سوز بوده و با جدیت تمام از افزایش فروش مدل‌های الکتریکی حمایت می‌کند.

به‌طور کلی می‌توان اینگونه نتیجه گرفت پیروزی جو بایدن به نفع برندهایی خواهد بود که در زمینه خودروهای سبز مشغول تحقیق و توسعه هستند. قطعا می‌دانید تسلا سردمدار این دسته محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ آذر ۱۳۹۹

    یعنی هیچ جای دنیا هیچ خبری نیست؟
    یک خبر از استارت آپ گرامی نرفتید، فقط چرت و پرت، گیر دادین به این که هنوز نیومده.. خخخخ

    • molavy
      molavy | ۷ آذر ۱۳۹۹

      گرامرلی اوکراین

  • Ahmadreza8
    Ahmadreza8 | ۶ آذر ۱۳۹۹

    واسه همینه که سهام تسلا یهو سربه افلاک کشیده!

  • آریا
    آریا | ۶ آذر ۱۳۹۹

    با این کار دموکراتها کاملا موافقم از طرفی کلی به نفع تسلا میشه و از طرف دیگر جنرال موتورز و فورد و داج-کرایسلر مجبور میشن به سمت تولید اتومبیل الکتریکی حرکت کنند
    اینطوری آمریکا در زمینه اتومبیل هم از اروپا و آسیا جلوتر میافته

مطالب پیشنهادی