ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کامپیوترهای iMac اپل با پردازنده قدرتمند M2 عرضه خواهند شد

چیپست M1 اپل در بنچمارک‌ها به خوبی قدرت خود را نشان داده و حالا خبرهایی از معرفی نسل جدید کامپیوترهای آی مک با چیپست M2 به گوش‌ می‌رسد که سطح جدیدی از توان پردازش را ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۸

چیپست M1 اپل در بنچمارک‌ها به خوبی قدرت خود را نشان داده و حالا خبرهایی از معرفی نسل جدید کامپیوترهای آی مک با چیپست M2 به گوش‌ می‌رسد که سطح جدیدی از توان پردازش را به ارمغان خواهد آورد.

پیشتر نیز گفته شده بود که اپل در حال توسعه چیپست 5 نانومتری A14T کلاس دسک‌تاپ است تا آی‌مک‌های بازطراحی شده خود را با این تراشه به بازار عرضه کند. در آن مقطع خبری از تراشه M2‌ نبود.

یکی از افشاگران به نام کاربری «Mobile chip master» در شبکه اجتماعی ویبو چین ادعا می‌‌کند که اپل کامپیوترهای دسک‌تاپ جدید خود را با چیپست M2 که کمی قدرتمندتر از M1 است، شش ماهه دوم سال2021 معرفی می‌‌کند.

هنوز مشخص نیست که چیپست جدید برای کدام‌یک از مدل‌های سیستم مک اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت. گزارش‌هایی در مورد احتمال معرفی آی‌مک بازطراحی شده در سال 2021 منتشر شده بود؛ اما خبری در مورد استفاده از تراشه M2 در آی‌مک پرو و مک پرو مطرح نشده است.

به نظر می‌رسد مهندسان اپل روی مک پرو جدید با چیپست اختصاصی اپل سیلیکون کار می‌‌کنند که اندازه آن تقریبا نصف اندازه مک پرو فعلی است. باید گفت اگر اپل چیپست کلاس دسکتاپ را برای آی‌مک‌ها معرفی کند، احتمال دارد از آن در ورک‌استیشن‌ها هم استفاده کند.

«مینگ-چی کو» تحلیلگر اپل در مورد مدل‌های بازطراحی شده مک بوک برای سال 2021 خبر داده بود. با وجودی که وی توضیحی در مورد جزئیات مک بوک‌های جدید مطرح نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد با چیپست اپل سیلیکون معرفی شوند.

ظاهرا اپل در کنار تجهیز مدلهای دسکتاپ به پردازنده M2 از چیپستی کمی قدرتمندتر از M1 برای مک‌بوک‌های بازطراحی شده استفاده خواهد کرد که با هسته‌های پردازشی و گرافیکی بیشتر می‌تواند عملکرد بهتر و کارایی بیشتری را به ارمغان بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی