ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بوگاتی شیرون اسپرت Les Légendes du Ciel معرفی شد

شرکت بوگاتی از نسخه‌ Les Légendes du Ciel سوپر اتومبیل شیرون اسپرت رونمایی کرد. این نسخه برای ادای احترام به موفقیت‌های کمپانی در زمینه ساخت هواپیما و مسابقات اتومبیلرانی در اوایل قرن بیستم توسعه یافته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

شرکت بوگاتی از نسخه‌ Les Légendes du Ciel سوپر اتومبیل شیرون اسپرت رونمایی کرد. این نسخه برای ادای احترام به موفقیت‌های کمپانی در زمینه ساخت هواپیما و مسابقات اتومبیلرانی در اوایل قرن بیستم توسعه یافته است.

به گفته بوگاتی تنها 20 دستگاه از شیرون اسپرت Les Légendes du Ciel توسعه خواهد یافت. هر دستگاه از این ابرخودروی هیجان‌انگیز 2.88 میلیون یورو (معادل 3.42 میلیون دلار) قیمت‌گذاری شده است.

جدیدترین دست‌پرورده بوگاتی با رنگ بدنه خاکستری مات خود جذابیت بسیار بالایی دارد، البته خودروساز فرانسوی این رنگ را Gris Serpent می‌نامد. نوار سفیدی که از جلوپنجره نعل اسبی معروف بوگاتی شروع و تا انتهای خودرو امتداد پیدا کرده، جلوه‌ای زیبا به این نسخه از شیرون اسپرت بخشیده است. جلوپنجره هم اکنون پوششی براق دارد و میله‌های آلومینیومی داخل آن با لیزر برش خورده‌اند.

آنطور که بوگاتی اعلام کرده دهانه اگزوز‌های شیرون اسپرت Les Légendes du Ciel با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده و جنسی از اینکونل دارد، به همین خاطر اگزوزهای این راکت زمینی در برابر حرارت‌های بسیار بالا کاملا مقاوم هستند.

از دیگر جزئیات نمای بیرونی بوگاتی شیرون اسپرت Les Légendes du Ciel باید به وجود لوگوی پیشران موتور هواپیما روی گلگیر جلو اشاره کرد. این لوگو البته در داخل کابین و روی پشت‌سری صندلی‌‌ها و قطعه آلومینیومی کنسول میانی نیز دیده می‌شود.

بوگاتی برای هر چه خاص کردن Les Légendes du Ciel، این نسخه را مثل برخی مدل‌های تشریفاتی به نور خوشامدگویی مجهز کرده و هنگام نزدیک شدن راننده لوگوی اختصاصی آن روی زمین منعکس می‌شود.

جای جای کابین بوگاتی شیرون اسپرت Les Légendes du Ciel با چرم قهوه‌ای روشن پوشانده شده است. روی پنل درب این نسخه، طرحی نمادین از مسابقه هواپیمای Nieuport 17 و بوگاتی تایپ 13 به چشم می‌خورد. خریداران این نسخه از سوپر اتومبیل فرانسوی قادر خواهند بود آن را با صندلی‌های راحت و سقف با پنل دوگانه Sky View سفارش دهند.

در بخش پیشرانه تغییر خاصی رخ نداده و نیروبخش نسخه Les Légendes du نیز همان موتور 8 لیتری 16 سیلندر معروف است. این موتور مثل سابق توانایی تولید 1,479 اسب بخار قدرت و 1,600 نیوتن متر گشتاور را دارد.

سه رنگ آبی، سفید و قرمز موجود روی رکاب جانبی نیز از پرچم کشور فرانسه الهام گرفته شده‌اند

استفان وینکلمن مدیرعامل بوگاتی درباره این محصول جدید گفته:

«بسیاری از رانندگان بوگاتی در مسابقات اتومبیلرانی، مثل آلبرتو دیوو، روبرت بنویست و بارتولومئو مئو کستانتینی در خدمت نیروی هوایی فرانسه نیز بوده‌اند؛ اسطوره هوانوردی این کشور یعنی رولند گاروس هم به طور خصوصی با یک دستگاه بوگاتی تایپ 18 رانندگی کرده تا تجربه سرعت بالا روی زمین را نیز کسب کند.»

ناگفته نماند با آنکه بسیاری بوگاتی را با سوپر اتومبیل‌های رکوردشکن می‌شناسند، اما این برند فرانسوی سابقه‌ای طولانی در زمینه تامین موتور برای صنعت هواپیماسازی دارد. یکی از عجیب‌ترین ساخته‌های این شرکت یک موتور 24 لیتری بود که در واقع از ترکیب عمودی دو موتور 8 سیلندر به وجود آمده و به جای ساختار V شکل، ساختاری مشابه با حرف U داشت.

در سال 1937 اتوره بوگاتی فقید حتی گام‌هایی را در راستای تولید کامل یک هواپیما برای شکستن رکورد سرعت نیز برداشت، اما شروع جنگ جهانی دوم این پروژه را در حد ایده متوقف کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AHAD
    AHAD | ۷ آذر ۱۳۹۹

    یک کی باشه به گرد پراید صبا خودمون برسه

مطالب پیشنهادی