ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

منچستر یونایتد احتمالا قربانی حمله باج‌افزاری شده است

از اوایل هفته‌ جاری خبرهایی در مورد حمله سایبری به باشگاه منچستر یونایتد منتشر شده بود و در حالی که مسئولان این باشگاه از پایداری در برابر هکرها خبر داده بودند ، هنوز قادر به ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۴

از اوایل هفته‌ جاری خبرهایی در مورد حمله سایبری به باشگاه منچستر یونایتد منتشر شده بود و در حالی که مسئولان این باشگاه از پایداری در برابر هکرها خبر داده بودند ، هنوز قادر به بازیابی کامل سیستم‌ها نیستند.

پس از حمله هکرها به این باشگاه به نظر می‌رسید متخصصان امنیتی منچستر بر خلاف تیم که جایگاه مناسبی در جدول ندارد، کارشان را به خوبی انجام داده و مانع نفوذ هکرها شده‌اند. حالا اما برخی منابع مدعی شده‌اند که هکرها بخشی از سیستم را از دسترس خارج کرده و برای بازیابی کامل آن خواستار پرداخت میلیون‌ها پوند باج شده‌اند. یک متخصص امنیتی در این باره گفته: «این واقعیت که تبعات حمله یک هفته طول کشیده نشان می‌دهد که مساله پیچیده‌تر از یک ویروس ساده است.»

هرچند باشگاه این ادعا را رد کرده اما هنوز کارکنان آن به بخش‌هایی از سیستم از جمله ایمیل دسترسی ندارند. حمله مذکور باعث شده بود که منچستر در فرایندهای پیش از بازی خانگی با «باشاک شهیر» که در چارچوب لیگ قهرمانان برگزار شد، تغییراتی دهد که از جمله آنها می‌توان به تایید هویت کارکنان پیش از ورود به استادیوم اشاره کرد.

باشگاه تاکید کرده که شواهدی در رابطه با افشای داده‌های طرفداران از جمله اعضای شبکه‌ اجتماعی، وب‌سایت و اپ رسمی یونایتد وجود ندارد و آنها در حال تلاش برای بازیابی کامل سیستم‌ها هستند:

«در پی حمله سایبری اخیر تیم IT ما با همکاری متخصصان خارج از باشگاه شبکه‌ها را ایمن کرده و بررسی‌های لازم را ترتیب داده‌اند. این حمله طبیعتاً مخرب بود اما شواهدی مبنی بر افشای داده‌های کاربران مشاهده نکرده‌ایم.»

پس از این حمله گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد عوامل پشت پرده ارائه شد اما منچستر در بیانیه رسمی خود از اظهار نظر درباره هویت هکرها یا انگیزه آنها برای اینکار خودداری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی