ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی نوت ۱۰ لایت
تکنولوژی

سلطه سامسونگ و شیائومی بر نیمی از بازار موبایل خاورمیانه و آفریقا؛ برند گمنام در رده سوم

سهم شیائومی و اپل از بازار موبایل در دنیا حدود یک سوم است اما این دو برند در منطقه خاورمیانه، آفریقا و اروپا تقریبا نیمی از کل بازار را در دست گرفته‌اند. نکته جالب اما حضور ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۲

سهم شیائومی و اپل از بازار موبایل در دنیا حدود یک سوم است اما این دو برند در منطقه خاورمیانه، آفریقا و اروپا تقریبا نیمی از کل بازار را در دست گرفته‌اند. نکته جالب اما حضور یک برند نه چندان سرشناس چینی در رده سوم و بالاتر از اپل است.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC طی سه ماهه سوم ۲۰۲۰ سه شرکت سامسونگ، شیائومی و «ترانشن» در صدر برترین عرضه‌کننده‌های موبایل در منطقه موسوم به EMEA (خاورمیانه، آفریقا و اروپا بجز قفقاز و روسیه) قرار داشته‌اند. بر این اساس سامسونگ ۳۱.۸ درصد، شیائومی ۱۴.۴، ترانشن ۱۳.۴، اپل ۱۲.۷ و هواوی ۱۱.۷ درصد از کل بازار این مناطق را از آن خود کرده‌‌اند.

جالب اینجاست که شیائومی نسبت به سال گذشته رشد خیره کننده ۱۲۲ درصدی را تجربه کرده و این در حالی است که بسیاری از برندها از جمله سامسونگ و اپل به خاطر بحران ناشی از کرونا با افت سهمشان از بازار مواجه بود‌ه‌اند.

قرار گفتن سامسونگ و شیائومی با توجه به عملکرد آنها در بازارهای جهانی چندان جای تعجبی ندارد اما رتبه برند ترانشن بیشتر مدیون عرضه‌ فیچرفون و عملکرد خوب آنها در خاورمیانه و کشورهایی نظیر اتیوپی، کامرون، غنا و آفریقای جنوبی است. این شرکت که برندهای «تکنو»، «Itel» و «اینفینکس» را تحت مالکیت دارد، نسبت به سال قبل با رشد ۴۳.۹ درصدی مواجه شده است.

برند چینی ترانشن مدتی قبل به تعبیه دو بدافزار در هزاران گوشی اقتصادی متهم شده بود. به گفته محققان این بدافزارها به شکل پنهانی کاربران را در سرویس‌های پولی ثبت نام کرده و هزینه‌ای گزاف روی دست آنها گذاشته‌اند.

به هر روی در اروپا خبری از ترانشن نیست و سامسونگ ۳۵.۶، اپل ۲۸.۵، شیائومی ۱۲.۸ و هواوی ۸.۸ درصد بازار را در اختیار دارند. همانطور که در جدول فوق می‌بینید شیائومی در این منطقه هم رشدی ۱۵۱ درصدی را تجربه کرده اما این عدد هرگز به پای رشد بی نظیر ۵۶۶ درصدی اوپو در اروپا نمی‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۸ آذر ۱۳۹۹

    به سقوط منفی 58 درصدی هواوی اشاره نکردی دیجی
    میدونم اسپانسر سایتتونه و ممکنه دیگه گوشی مجانی برای آنباکس بهتون نده

  • FALCON
    FALCON | ۷ آذر ۱۳۹۹

    دقیقاً?

  • pars
    pars | ۷ آذر ۱۳۹۹

    هواوی بخاطر تحریمش و نداشتن خدمات گوگل فقط داره افت میکنه و سهم کمتر و کمتر میشه ...

مطالب پیشنهادی