ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نگاهی به مشخصات هیوندای میسترا ویژه بازار چین

با آنکه بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو به خاطر پاندمی کووید 19 لغو شده و یا به تعویق افتاده‌اند، چینی‌ها ماه گذشته با برگزاری نمایشگاه خودروی گوانگژو تازه‌ترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ آذر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

با آنکه بسیاری از نمایشگاه‌های بین‌المللی خودرو به خاطر پاندمی کووید 19 لغو شده و یا به تعویق افتاده‌اند، چینی‌ها ماه گذشته با برگزاری نمایشگاه خودروی گوانگژو تازه‌ترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته و از چند محصول جدید پرده‌برداری کردند. در کنار خودروسازان داخلی، هیوندای نیز در نمایشگاه گوانگژو حضور نسبتا پررنگی دارد و از فرصت موجود برای رونمایی نسل دوم میسترا (Mistra) استفاده نموده است.

شاید بدانید میسترا مخصوص بازار چین توسعه یافته و توسط جوینت‌ونچری که طرف دیگر آن بایک موتور است، تولید می‌شود. این خودروی سدان با 4,780 میلی‌متر طول، 1,815 میلی‌متر عرض، 1,460 میلی‌متر ارتفاع و 2,770 میلی‌متر فاصله محوری بین النترا و سوناتا جای می‌گیرد.

به گفته هیوندای میسترا از نظر فضای داخلی در کلاس خود بی‌رقیب است.

نسل دوم میسترا کاملا متحول شده و جز لوگو هیچ وجه اشتراکی با نسل قبلی ندارد! از حیث طراحی این خودرو را می‌توان حاصل ترکیب سوناتا و سانتافه دانست، چرا که فرم کلی اتاق و نمای روبرویی آن، این دو مدل محبوب را در ذهن تداعی می‌کنند.

نسل اول هیوندای میسترا؛ این نسل سال 2013 معرفی شد وچهار سال بعد، هیوندای از نسخه فیس‌لیفت آن پرده‌برداری کرد
نسل دوم هیوندای میسترا

در داخل کابین با فضایی مینیمال اما زیبا روبرو هستیم. نمایشگر 12.3 اینچی مربوط به سیستم اینفوتینمنت در قسمت فوقانی داشبورد جا خوش کرده و اندکی به سمت راننده زاویه دارد. در پشت فرمان جذاب D شکل هم از نمایشگری با همین ابعاد برای ارائه اطلاعات مختلف بهره گرفته شده است.

نسل دوم هیوندای میسترا به سیستم‌های ایمنی متعددی مجهز شده که از مهم‌ترین آنها باید به مواردی مثل دستیار پیشگیری از برخورد، دستیار رانندگی در اتوبان، کروز کنترل هوشمند مبتنی بر سیستم مسیریاب، اخطار عبور وسیله نقلیه دیگر از پشت خودرو و سیستم دید 360 درجه اشاره کرد.

در نمای عقب میسترا شباهت زیادی به سوناتا دارد

در زیر کاپوت مدل پایه از میسترا 2021 یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر نصب شده است. این موتور توانایی تولید 141 اسب بخار قدرت و 176 نیوتن متر گشتاور را دارد. کسانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند، می‌توانند به سراغ نسخه مجهز به موتور 1.5 لیتری توربو بروند. این موتور 168 اسب بخار قدرت و 253 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در کنار موتورهای بنزینی، هیوندای میسترا 2021 با پیشرانه تمام الکتریکی نیز راهی بازار شد. نیروبخش این نسخه موتوری الکتریکی با 181 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور خواهد بود. وظیفه تامین انرژی این نسخه پک باتری 56.5 کیلووات ساعتی است که به گفته هیوندای با تکیه بر آن امکان پیمایش 520 کیلومتر مسافت با یک بار شارژ وجود دارد.

خودروساز کره‌ای ادعا می‌کند در صورت اتصال به شارژرهای پر سرعت، میزان شارژ باتری میسترای برقی در عرض 40 دقیقه از 30 درصد به 80 درصد می‌رسد. اما اگر این خودرو با سوکت معمولی شارژ شود، پر شدن کامل باتری 9.5 ساعت طول خواهد کشید.

درباره قیمت نسخه‌های مختلف هیوندای میسترا فعلا اطلاعاتی منتشر نشده؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این خودرو از سال آینده در بازار چین عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Hani Madani
    Hani Madani | ۷ آذر ۱۳۹۹

    چقدر مدل ۲۰۱۳ زیباست واقعا، چیه این آخه، چه وضعه فیس لیفته بخدا، شبیه جیلی شده

مطالب پیشنهادی