ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هیوندای بایون سال آینده معرفی می‌شود؛ ارزان ترین کراس‌اووری کره ای‌ها

شرکت هیوندای خود را برای معرفی یک کراس‌اوور جدید آماده می‌کند. این کراس‌اوور در سگمنت B (کلاس subcompact با خودروهای کوچک) قرار داشته و بر اساس تیزری که اخیرا منتشر شده، با نام بایون (Bayon) ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

شرکت هیوندای خود را برای معرفی یک کراس‌اوور جدید آماده می‌کند. این کراس‌اوور در سگمنت B (کلاس subcompact با خودروهای کوچک) قرار داشته و بر اساس تیزری که اخیرا منتشر شده، با نام بایون (Bayon) به فروش خواهد رسید.

هیوندای بایون در نیمه اول سال آینده معرفی خواهد شد. این کراس‌اوور برای بازار اروپا توسعه پیدا کرده و پس از رونمایی به مدل‌های دیگری چون کونا، توسان، نکسو و سانتافه خواهد پیوست تا سبد محصولات هیوندای در دسته کراس‌اوورها بیش از پیش متنوع شود.

بایون کوچک‌ترین و ارزان‌ترین کراس‌اوور هیوندای در قاره سبز خواهد بود. اگر چه هنوز هیچ تصویر رسمی از بدنه این خودرو منتشر نشده، اما عکاسان جاسوس اخیرا عکس‌هایی از تست یک کراس‌اوور ناشناس شکار کرده‌اند که گفته می‌شود به محصول جدید هیوندای تعلق دارند.

اندریاس-کریستف هافمن (Andreas-Christoph Hofmann) نائب رئیس بخش بازاریابی و محصولات هیوندای در رابطه با بایون گفته:

«هیوندای در بازار شاسی‌بلندهای اروپا، به لحاظ تنوع مدل و میزان فروش جایگاه تثبیت‌شده‌ای دارد. با عرضه یک مدل جدید در سگمنت B، ما فرصتی عالی برای پوشش هر چه بهتر سلیقه‌ها و نیازهای مشتریان اروپایی بدست آورده و در کلاس بسیار پرطرفدار شاسی‌بلندها، نمایندگان خود را افزایش خواهیم داد.»

نمایی از کابین بایون، نمایشگر ایستاده تبلت‌مانند شاخص‌ترین المان موجود است

آنطور که هیوندای اعلام کرده، واژه Bayon از شهر Bayonne واقع در جنوب غربی فرانسه اقتباس شده است. از آنجایی که بایون یک خودروی اروپایی بوده و مخصوص این قاره است، خودروساز کره‌ای از نام این شهر الهام گرفته است.

شهر بایون بین سواحل آتلانتیک و رشته کوه پیرنه قرار دارد. این شهر کوچک یک مقصد توریستی برای افرادی است که به دنبال فعالیت‌های تفریحی مثل قایق‌رانی و کوه‌پیمایی هستند. هیوندای می‌گوید ویژگی‌های این شهر با فلسفه و خصوصیات مدل جدید خود همخوانی دارد.

بد نیست اشاره کنیم این نخستین بار نیست که هیوندای از نام یک شهر یا منطقه جغرافیایی برای هویت‌بخشی به محصولات خود استفاده می‌کند. این کمپانی پیش‌تر مدل‌های توسان، سانتافه و کونا را نیز از مناطقی به همین نام برگرفته است.

درباره مشخصات فنی بایون فعلا اطلاعات چندانی در دست نیست، ولی می‌دانیم این کراس‌اوور بر مبنای پلتفرمی مشترک با هیوندای i20 تولید خواهد شد. از این رو به احتمال زیاد لیست پیشرانه‌های این دو مدل مشترک بوده و موتور 1 لیتری توربو در زیر کاپوت بایون نیز انجام وظیفه خواهد کرد. در i20 گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه هفت سرعته دو کلاچه خودکار به انتقال قدرت می‌پردازد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در بایون هم از دو گیربکس مذکور استفاده می‌شود.

از آنجایی که این هیوندای بایون یک مدل اقتصادی خواهد بود، بعید است که با سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ قابل انتخاب باشد. این خودرو پس از عرضه  باید با مدلی مثل فورد اکو اسپرت (EcoSport) رقابت کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی