ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمعه سیاه آمازون: تظاهرات کارکنان در اعتراض به حقوق کم و شرایط نامناسب کار

گروهی از کارکنان انبارهای آمازون و مدافعان محیط زیست با تشکیل ائتلافی به نام «آمازون را مجازات کنید» خواستار فراهم کردن شرایط کاری بهتر و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شدند. اعضای ائتلاف «آمازون را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

گروهی از کارکنان انبارهای آمازون و مدافعان محیط زیست با تشکیل ائتلافی به نام «آمازون را مجازات کنید» خواستار فراهم کردن شرایط کاری بهتر و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شدند.

اعضای ائتلاف «آمازون را مجازات کنید» (Make Amazon Pay) می‌گویند ارزش آمازون در دوران کرونا به یک تریلیون دلار رسید و جف بزوس مدیرعامل آن به اولین مرد ۲۰۰ میلیارد دلاری تاریخ تبدیل شد، ولی کارکنان انبارهای این شرکت برای پاسخگویی به حجم بالای خریدهای اینترنتی جان خود را به خطر انداختند و در صورت اعتراض و درخواست حقوق منصفانه مورد تهدید و ارعاب قرار گرفتند.

این ائتلاف که همزمان با شروع جمعه سیاه راه اندازی شده از آمازون چند درخواست دارد که شامل افزایش حقوق کارکنان انبار، افزایش دوره مرخصی استعلاجی با حقوق و مجوز دادن به کارکنان برای سازماندهی در اتحادیه‌ها می‌شود. این ائتلاف همچنین از آمازون درخواست کرده تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا سال ۲۰۳۰ به صفر برساند، به همکاری با پلیس خاتمه دهد و مالیات را در کشورهایی که آمازون در آنها فعالیت اقتصادی بالایی دارد به طور کامل بپردازد.

ائتلاف یاد شده قرار است در چندین کشور دست به تظاهرات و راهپیمایی بزند. اولین راهپیمایی در شهر سیدنی استرالیا انجام شده و قرار است در فیلیپین، بنگلادش، هند، آلمان، لهستان، اسپانیا، لوگزامبورگ، فرانسه، یونان، انگلستان، ایالات متحده و غیره تظاهرات انجام شود. معترضین در شهرهای لندن، برلین و حیدرآباد با پروژکتور عبارت «آمازون را مجازات کنید» روی دیوار ساختمان آمازون انداختند و با هشتگ‌سازی در شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود را گسترش داده‌اند.

آمازون در واکنش به این ائتلاف باری دیگر بر سیاست‌های پیشین خود از جمله اختصاص ۴ میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا، کربن خنثی شدن تا سال ۲۰۴۰ و حقوق و مزایای منصفانه کارکنان اشاره کرد. سخنگوی آمازون گفت: «ما از تمام کسانی که با حقایق سر و کار دارند دعوت می‌کنیم تا حقوق و مزایای ما و سرعت ما در مدریریت بحران کرونا را با خرده فروشی‌ها دیگر و کارفرمایان بزرگ آمریکا مقایسه کنند.»

ائتلاف مورد بحث در حالی شکل می‌گیرد که آمازون سالی پرسود را پشت سر می‌گذارد. دنیاگیری کرونا به افزایش بی‌سابقه خریدهای اینترنتی منجر شد و سبب شد تا این شرکت نیروی انسانی خود را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد. به گزارش نیویورک تایمز، آمازون حالا بیش از ۱.۲ میلیون نفر نیرو در سراسر دنیا دارد و در بازه ۱۰ ماهه (ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۰) بیش از ۴۲۷ هزار نیروی جدید استخدام کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • omid afkhami
    omid afkhami | ۸ آذر ۱۳۹۹

    اگر کشور مارو ببینن دیگه هیچ جای دنیا برای دستمزد کم و تورم شکایتی نخواهند داشت

  • محمد جواد
    محمد جواد | ۸ آذر ۱۳۹۹

    تو ایران اگه بخوای این کارا بکنی بهت انگ کافر بودن و... میزنن.

    • Chapdast
      Chapdast | ۸ آذر ۱۳۹۹

      فکر کنم اغلب ایرانیا حاظر باشن تا با یک دهم حقوق و مزایای اون کارگراها کارکنن و درضمن صداشون هم هیچوقت درنیاد

مطالب پیشنهادی