ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز 10X احتمالا اوایل سال آینده میلادی منتشر می‌شود

ویندوز 10X نسخه ماژولار و سبک سیستم عامل ویندوز ۱۰ است که احتمالا مایکروسافت اوایل سال آینده میلادی آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. طبق جدیدترین گزارش‌ها، مایکروسافت بالاخره در اوایل ۲۰۲۱ سیستم عامل ویندوز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

ویندوز 10X نسخه ماژولار و سبک سیستم عامل ویندوز ۱۰ است که احتمالا مایکروسافت اوایل سال آینده میلادی آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

طبق جدیدترین گزارش‌ها، مایکروسافت بالاخره در اوایل ۲۰۲۱ سیستم عامل ویندوز 10X را وارد بازار خواهد کرد. یکی از بزرگترین تغییرات این نسخه مربوط به حذف منو استارت می‌شود و یک لانچر اپ ایستا جایگزین آن خواهد شد.

این سیستم عامل برای دستگاه‌ها با میزان رم پایین، ۴ گیگابایت یا کمتر بهینه می‌شود، با این حال برای محصولات قدرتمند نیز ارائه خواهد شد. ویندوز 10X گوشه‌های گرد را دوباره به سیستم عامل مایکروسافت می‌آورد و همچنین از طراحی جذابتر و ساده‌تری بهره می‌برد.

این سیستم عامل مبتنی بر هسته ویندوز است، اما ماژولار بوده و همچنین از رابط ساده‌تری بهره می‌برد. در ابتدا بسیاری منتظر انتشار این سیستم عامل برای دستگاه‌های مجهز به دو نمایشگر و کامپیوترهای تاشو بودند، اما به نظر می‌رسد که محصولات با یک صفحه نمایش نیز به آن مجهز خواهند شد.

.

مایکروسافت سال گذشته میلادی درباره این سیستم عامل گفته بود:

«بین کار و خانواده، زمان ما ارزشمند است و کاربران با کامپیوترهای مجهز به دو نمایشگر و ویندوز 10X می‌توانند کارها را سریعتر از هر زمان دیگری انجام دهند. آن‌ها می‌توانند روی یک صفحه یادداشت‌برداری کنند و روی صفحه دیگر یک پروژه را مورد بررسی قرار دهند یا اینکه همزمان با نوشتن ایمیل، یک ویدیو ببینند یا اینکه دنیای اینترنت را مرور کنند.»

ویندوز 10X ابتدا برای دستگاه‌های با یک نمایشگر از راه می‌رسد و محصولات میان‌رده در بهار ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شوند. بر اساس اطلاعات، نسخه جدید ویندوز ۱۰ در ابتدا قادر به پشتیبانی از اپ‌های Win32 نخواهد بود، بنابراین کاربران باید از پلتفرم یونیورسال ویندوز و وب اپ‌ها استفاده کنند. شنیده‌ها از افزوده شدن این قابلیت به سیستم عامل مایکروسافت در سال ۲۰۲۲ حکایت دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • taha afarinzad
    taha afarinzad | ۹ آذر ۱۳۹۹

    تاریخ عرضه کرکش کیه?

مطالب پیشنهادی