ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین آیفون ۱۲ در بررسی DxOMark گلکسی نوت ۲۰ اولترا را شکست داد

اپل امسال از چهار گوشی از سری آیفون ۱۲ رونمایی کرد و DxOMark از چندین وقت پیش شروع به بررسی دوربین آن‌ها کرده. حالا نوبت به دوربین آیفون ۱۲ رسیده که با امتیاز ۱۲۲ بالاتر از ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

اپل امسال از چهار گوشی از سری آیفون ۱۲ رونمایی کرد و DxOMark از چندین وقت پیش شروع به بررسی دوربین آن‌ها کرده. حالا نوبت به دوربین آیفون ۱۲ رسیده که با امتیاز ۱۲۲ بالاتر از گلکسی نوت ۲۰ اولترا قرار گرفته است.

گوشی جدید اپل با امتیاز ۱۲۲ در رتبه سیزدهمین فهرست DxOMark قرار گرفته که نه تنها پایین‌تر از گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو مکس با امتیاز ۱۳۰ و آیفون ۱۲ پرو با امتیاز ۱۲۸ است، بلکه امتیازی پایین‌تر از آیفون ۱۱ پرو مکس هم کسب کرده است.

اپل چندین هفته پیش ۴ گوشی از سری آیفون ۱۲ با قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را وارد بازار کرد، با این حال نسخه استاندارد را می‌توان مناسب‌ترین دستگاه برای اکثر کاربران درنظر گرفت. این گوشی هوشمند به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده که دارای سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی است.

دوربین اصلی این دستگاه از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل ۱.۴ میکرومتر، دریچه دیافراگم f/1.6، لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد. دوربین دوم دارای یک سنسور ۱/۳.۶ اینچی با دریچه دیافراگم f/2.4 است.

این گوشی هوشمند در بخش عکاسی به امتیاز ۱۳۲، در بخشی فیلمبرداری به امتیاز ۱۱۲ و در بخش زوم به امتیاز ۴۱ دست پیدا کرده که عملکرد پایین آن در بخش زوم به علت عدم استفاده از دوربین تله‌فوتو منطقی به نظر می‌رسد.

دوربین آیفون ۱۲

طبق بررسی DxOMark، دوربین آیفون ۱۲ عملکرد مناسبی دارد و حتی توانسته گلکسی نوت ۲۰ اولترا با امتیاز ۱۲۰ را نیز شکست دهد، با این حال امتیازی پایین‌تر از پرچمدارهای سامسونگ، هواوی، شیائومی و اوپو دریافت کرده. با این وجود، در بخش فیلمبرداری با عملکرد بالاتری نسبت به محصولات رقیب روبه‌رو هستیم.

سیستم دوربین این گوشی فوکوس خودکار سریع و دقیقی دارد و رنگ‌ها مناسب هستند. این دوربین در فضاهای داخلی و محیط‌های باز جرئیات مناسبی ثبت می‌کند. در بخش فیلمبرداری با داینامیک رنج بالا، رنگ مناسب و لرزشگیر خوب مواجه هستیم.

داینامیک رنج این دوربین در زمینه عکاسی مناسب نیست و نویزها در آن قابل مشاهده هستند که البته در شرایط نوری ضعیف بیشتر به چشم می‌خورند. در تصاویر شاهد تغییر رنگ و تراز سفیدی نه چندان مناسب هستیم. ویدیوها در شرایط نوری ضعیف جزئیات بالایی ندارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sackboy
    sackboy | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    نکردیم و بالاخره این گوشی یه جا یه عملکرد خوب از خودش بجا گذاشت!

مطالب پیشنهادی