ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
تکنولوژی

رکوردزنی آمازون در استخدام؛ اضافه شدن ۴۲۷ هزار نیروی جدید در ۱۰ ماه

آمازون در کمتر از یک سال بیش از تمام شرکت‌های تاریخ آمریکا نیروی جدید استخدام کرده و رکورد ۲۰ ساله والمارت را در این زمینه شکسته است. با شروع جمعه سیاه (Black Friday) و نزدیک ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

آمازون در کمتر از یک سال بیش از تمام شرکت‌های تاریخ آمریکا نیروی جدید استخدام کرده و رکورد ۲۰ ساله والمارت را در این زمینه شکسته است.

با شروع جمعه سیاه (Black Friday) و نزدیک شدن به دوشنبه سایبری (Cyber Monday)، بسیاری از خرده فروشی‌ها کارکنان خود را برای پاسخگویی به حجم بالای خریدها افزایش داده‌اند، اما ظاهراً هیچ کدام به پای آمازون نمی‌رسند. بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی دنیا در کمتر از یک سال بیش از تمام شرکت‌های تاریخ آمریکا نیروی جدید استخدام کرده است.

بسیاری از خرده فروشی‌ها به خاطر مشکلات ناشی از کرونا متوجه ضررهای مالی چشمگیر شده‌اند، اما آمازون نه تنها ضرر نکرده بلکه رشد هم کرده است. این فروشگاه اینترنتی در طول ۱۰ ماه گذشته چندین مرتبه نیروی جدید استخدام کرده و تعداد کل کارکنان خود را به بیش از ۴۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسانده است؛ یعنی به طور میانگین ۱۴۰۰ نفر نیروی جدید در هر روز. آنطور که در گزارش نوشته شده، اکثر نیروها پس از ماه ژوئن (خرداد تا تیر) به استخدام آمازون درآمده‌اند.

آمازون از ماه ژوئیه (تیر تا مرداد)، ۳۵۰ هزار نیروی جدید را با نرخ تقریباً ۲۸۰۰ نفر در روز استخدام کرده و تعداد کل کارکنان عادی خود را به ۱.۲ میلیون نفر رسانده که نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است. این آمار شامل کارکنان موقتی و فصلی (بیش از ۱۰۰ هزار نفر) و رانندگان تحویل کالا (۵۰۰ هزار نفر) نمی‌شود که آمازون آن‌ها را جزو پیمانکاران مستقل به شمار می‌آورد.

دنیاگیری ویروس کرونا یکی از عوامل تأثیرگذار در افزایش نیروی آمازون بوده است. شیوع ویروس سبب تعطیلی گسترده شرکت‌ها، کاهش خریدهای حضوری و افزایش بی‌سابقه خریدهای اینترنتی شده است.

روزنامه نیویورک تایمز اشاره می‌کند که رشد سریع کارکنان آمازون در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بوده است. آخرین باری که یک شرکت توانسته به آمار آمازون نزدیک شود، به دو دهه قبل و استخدام ۲۳۰ هزار نیروی جدید در یک سال توسط فروشگاه والمارت بازمی‌گردد. اگر آمازون به روند استخدام نیروی جدید ادامه دهد، در کمتر از دو سال از والمارت با ۲.۲ میلیون نفر نیرو پیشی خواهد گرفت و به بزرگ‌ترین کارفرمای جهان تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • REZA
    REZA | ۹ آذر ۱۳۹۹

    جف بزوس داره خیلی گردن کلفت میشه :)

مطالب پیشنهادی