ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای نتایج بنچمارک آنتوتو چیپ‌های اسنپدراگون ۸۷۵ و اسنپدراگون 775G

کوالکام چند روز دیگر از چیپ پرچمدار جدیدش یعنی اسنپدراگون ۸۷۵ به همراه تراشه میان‌رده اسنپدراگون 775G رونمایی خواهد کرد. به تازگی نتایج بنچمارک آنتوتو این پردازنده‌ها افشا شده‌اند. طبق اعلام افشاگر مطرح چینی به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

کوالکام چند روز دیگر از چیپ پرچمدار جدیدش یعنی اسنپدراگون ۸۷۵ به همراه تراشه میان‌رده اسنپدراگون 775G رونمایی خواهد کرد. به تازگی نتایج بنچمارک آنتوتو این پردازنده‌ها افشا شده‌اند.

طبق اعلام افشاگر مطرح چینی به نام «Digital Chat Station»، یک پلتفرم اولیه مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸۷۵ در بنچمارک آنتوتو به امتیاز نزدیک به ۷۴۰ هزار دست پیدا کرده که تقریبا ۲۵ درصد از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس سریعتر است. گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس در بنچمارک آنتوتو به امتیازی نزدیک به ۶۰۰ هزار دست پیدا می‌کنند.

با وجود چنین امتیاز بالایی، باید منتظر عملکرد تک هسته‌ای پردازنده پرچمدار آینده اسنپدراگون باشیم. این تراشه از معماری متفاوت و چندین هسته بهره می‌برد. بزرگترین هسته این پردازنده، Cortex-X1 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز است که توسط ۳ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز همراهی می‌شود.

کوالکام در این چیپ پرچمدار خود از ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند که مصرف انرژی بهینه‌ای دارند. این تراشه همچنین از واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۶۰ بهره می‌برد و با لیتوگرافی ۵ نانومتری نیز ساخته می‌شود.

اسنپدراگون ۸۷۵

انتظار می‌رود شیائومی می ۱۱ اولین پرچمدار چینی با چیپست جدید کوالکام باشد و همچنین نسخه مجهز به اسنپدراگون ۸۷۵ گلکسی S21، عملکرد بهتری نسبت به این پرچمدار با پردازنده اگزینوس داشته باشد. گزارش‌ها از رونمایی از ۵ پرچمدار مجهز به این پردازنده و با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۰۰ واتی در نیمه اول ۲۰۲۱ خبر می‌دهند.

کوالکام علاوه بر تراشه پرچمدار جدیدش، از چیپ میان‌رده اسنپدراگون 775G نیز رونمایی خواهد کرد. در حال حاضر اطلاعی از معماری این پردازنده نداریم، اما با توجه به امتیاز آن در بنچمارک آنتوتو، با بهبود چشمگیر عملکرد نسبت به اسنپدراگون 765G مواجه خواهیم شد.

پلتفرم اولیه مجهز به این پردازنده در بنچمارک آنتوتو به امتیاز ۵۳۰ هزار دست پیدا کرده که نزدیک به ۶۵ درصد بالاتر از امتیاز اسنپدراگون 765G است. حتی اگر این امتیازها صحت داشته باشند، روی پلتفرم‌های آزمایشی بدست آمده‌اند و باید منتظر نتایج مختلفی روی محصولات تجاری باشیم. در اکثر مواقع، امتیاز پردازنده‌ها در نمونه تجاری بالاتر از پلتفرم آزمایشی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ابراهیم
    ابراهیم | ۸ آذر ۱۳۹۹

    پیشنهادم واستون اینکه یه سری به برنامه GSMarena بزنید خبرهای بروزی داره این مطلب شما مال دیروزه،موفق باشید

مطالب پیشنهادی