ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات شخصی ۱۶ میلیون بیمار کووید-۱۹ در برزیل لو رفت

اطلاعات خصوصی بیش از ۱۶ میلیون بیمار کووید-۱۹ در برزیل پس از آپلود فایلی حاوی اطلاعات دسترسی به دیتابیس‌های حساس دولتی لو رفت. یکی از پرسنل بیمارستانی در برزیل سهواً فایلی حاوی نام کاربری، پسورد ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

اطلاعات خصوصی بیش از ۱۶ میلیون بیمار کووید-۱۹ در برزیل پس از آپلود فایلی حاوی اطلاعات دسترسی به دیتابیس‌های حساس دولتی لو رفت.

یکی از پرسنل بیمارستانی در برزیل سهواً فایلی حاوی نام کاربری، پسورد و کلیدهای دسترسی به سیستم‌های حساس دولتی را در گیت هاب آپلود کرد. در بین سیستم‌هایی که اطلاعاتشان لو رفته، دو دیتابیس دولتی به نام‌های E-SUS-VE و Sivep-Gripe وجود دارند که از آنها برای ذخیره‌سازی اطلاعات بیماران کووید-۱۹ استفاده می‌شود. این دیتابیس‌ها حاوی اطلاعات حساسی مثل نام بیماران، آدرس، شماره ملی و همچنین سوابق پزشکی و دارویی بوده‌اند.

یکی از کاربران گیت هاب به طور تصادفی فایل اکسل حاوی پسورد اکانت شخصی یکی از کارمندان بیمارستان آلبرت اینشتین شهر سائو پائولوی برزیل را پیدا کرد و متوجه لو رفتن اطلاعات شخصی بیماران این بیمارستان شد. این کاربر روزنامه Estadao برزیل را در جریان قرار داد و آنها با تحلیل داده‌ها مقامات بیمارستان و وزارت بهداشت برزیل را مطلع کردند.

بر اساس گزارش روزنامه Estadao، داده‌های بیمارانی از تمام ۲۷ منطقه و ایالت برزیل از جمله اطلاعات خصوصی «ژائیر بولسونارو»، رییس جمهور برزیل، خانواده او، هفت وزیر و فرماندار ۱۷ ایالت برزیل لو رفته است. فایل اکسل از گیت هاب پاک شد و مقامات برزیلی پسوردها را تغییر داده و کلیدهای دسترسی قدیمی به سیستم‌ها را باطل کردند.

پس از شیوع ویروس کرونا سیستم‌های دولتی چندین کشور و شرکت‌های طرف قرارداد آن‌ها از جمله در ولز، نیوزیلند، هند و غیره لو رفته است. بر اساس گزارش شرکت Intertrust، حدود ۸۵ درصد از اپلیکیشن‌های ردیابی تماس کرونا با مشکل لو دادن اطلاعات خصوصی کاربران مواجه هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی