ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اولین محصول Naran Automotive؛ معجونی تازه از سوپر خودروهای مطرح

برند جدید انگلیسی Naran Automotive (ناران اتوموتیو) در حالی از اولین ابرخودرو خود که یک کوپه مجهز به 4 صندلی است رونمایی کرده است که این خودرو به علت شباهت زیاد نمای جلو این خودرو ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

برند جدید انگلیسی Naran Automotive (ناران اتوموتیو) در حالی از اولین ابرخودرو خود که یک کوپه مجهز به 4 صندلی است رونمایی کرده است که این خودرو به علت شباهت زیاد نمای جلو این خودرو با فراری SF90 مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

ناران قصد دارد تا 49 دستگاه از این ابرخودرو 4 سرنشینه را تولید کند. البته با تولید مدل سقف تاشو به تعداد اعلام شده افزوده خواهد شد.

امیره ناران مالک این شرکت به دنبال آن است تا جا پای دیگر شرکت‌های کوچک تولیدکننده محصولات گران قیمت همچون پاگانی و کونیخزگ بگذارد. این شرکت کار توسعه اولین محصول خودش رو از سال 2017 آغاز کرد است و قرار است این ابرخودرو را با قیمت پایه 1 میلیون یورو به فروش برساند.

شرکت ناران قصد دارد تا سطح لوکس گرایی محصولی همچون بنتلی Flying Spur را به همراه توانایی‌های فنی سوپرخودرویی همچون Ultima GTR در محصول جدید خود به کار ببرد.

در حال حاضر این شرکت یک مدل به ابعاد 1:1 را به نمایش گذاشته است و مدعی شده است که اگرچه ظاهر این محصول مشابه با دیگر خودروهای GT بازار همچون فراری 812Superfast و آستون مارتین DBS Superleggera است اما از نظر سطح عملکرد در لیگ متفاوتی ظاهر خواهد شد.

در حال حاضر این شرکت برای تجاری سازی این محصول قصد دارد تا از خدمات فنی و مهندسی BMW Motorsport استفاده کند.

به طور مثال شاسی خودرو همان شاسی است که در بی ام و سری 8 مورد استفاده قرار گرفته است و یکی از دلایل شباهت ظاهری ناران از نمای بغل با سری 8 استفاده از شاسی یکسان اما با طرح بدنه متفاوت است.

با این وجود بخش ساب فریم که محل قرارگیری موتور و جعبه دنده است به صورت سفارشی تولید شده است.

طراحی بدنه و پنل‌ها نیز کار «Jowyn Wong» است که در کارنامه طراحی خود محصولاتی همچون Apollo IE و DE Tomaso P72 را نیز دارد. هر دو این محصولات به علت شباهت های ظاهری و کپی برداری های ناشایست از روی دیگر محصولات اصیل بازار مورد انتقاد شدید خودرو دوستان و منتقدین قرار گرفته‌اند.

پهنای این محصول نیز تقریبا برابر با مدل مسابقه ای بی ام و M8 GTE است که در سری مسابقات استقامت شرکت می‌کند. با این حال وزن این محصول برابر با 1620 کیلوگرم است که حتی از یک کوپه عادی همچون مرسدس بنز C63 S AMG نیز سبک‌تر است.

این شرکت اعلام کرده که برای تقسیم و انتقال وزن نیز از سیستم تعلیق جناغی شکل دوگانه استفاده می‌کند. این بخش توسط شرکت مهندسی EY3 طراحی و توسعه پیدا خواهد کرد.

فنرها نیز ساخت شرکت مشهور Ohlins با قابلیت تنظیم چهارگانه هستند. از این فنرها در خودروهای مسابقه‌ای GT3 نیز استفاده می‌شود. چرخ‌های 22 اینچی ساخته شده از آلومینیوم و کربن هستند. ترمزهای کربن سرامیکی نیز ساخت شرکت مشهور AP Racing هستند.

فرمان خودرو نیز از نوع هیدرولیکی مجهز به کمک دهنده الکترونیکی است.

موتور خودرو توسط تیم Racing Dynamics توسعه پیدا خواهد کرد. یک موتور V8 دو توربوشارژر 5 لیتری با حداکثر قدرت 1048 اسب بخار و حداکثر گشتاور 1035 نیوتن متر که در دور موتور 3000 rpm به حداکثر مقدار خود می‌رسد.

ناران بر پایه شاسی سری 8 کوپه توسعه پیدا خواهد کرد.

پایه این موتور همان بلوک 4.4 لیتری M Power شرکت بی ام و است که در محصولاتی همچون M5 و M8 شده است. با این وجود تمامی قطعات فنی موتور با نمونه قدرتمندتر به روز رسانی خواهند شد. جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF نیز وظیفه انتقال قدرت به هر چهارچرخ را بر عهده خواهد گرفت.

البته دیفرانسیل مرکزی مجهز به چند صفحه کلاچ امکان قطع انتقال قدرت به چرخ های جلو را میسر خواهد کرد. این بخش نیز از سیستمی مشابه با محصولات رده بالای شرکت بی ام و به عاریت گرفته شده است.

بی ام و M8 GTE نقش اساسی در توسعه این محصول بازی خواهد کرد.

همچنین این شرکت نوپا قصد دارد تا در نوربرگ رینگ نورد-شلایف نیز رکورد سریع ترین خودروی تولید انبوه را به ثبت برساند.

در حال حاضر این خودرو با استفاده از شبیه ساز کامپیوتری و با کمک لاستیک های پیرلی Trofeo R توانایی ثبت رکورد 6 دقیقه و 40 ثانیه را در پیست نوربرگ رینگ نورد-شلایف را دارد.

ناران
به نظر می رسد که طراح ناران در زمان طراحی نمای جلو دقت ویژه ای به فراری SF90 داشته است.

ناران در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در حدود 400 کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید می‌کند و قرار است در زمان رکورد شکنی از مشاوره فنی و مهندسی شرکت Daniel Mense استفاده کند. این شرکت با مشاوره فنی و مهندسی به ابرخودرو چینی NIO EP9 توانست یک رکورد عالی را در این پیست به ثبت برساند و اسم خود را مطرح کند.

در یک سال گذشته مهندسین این شرکت زمان زیادی را به منظور تحلیل با نرم افزارهای CFD (دینامیک سیالات محاسباتی) پشت سر گذاشته‌اند و قرار است به زودی تست‌های میدانی آن آغاز شود. این ابرخودرو در شرکت Racing dynamics در شهر آخن آلمان تولید خواهد شد.

صندلی های کربنی ساخت شرکت مشهور Recaro نیز در اتاق ناران استفاده خواهد شد و. طراح داخلی سابق آستون مارتین لاگوندا نیز مسئولیت سفارشهای خاص مشتریان را بر عهده خواهد گرفت.

ناران مشتریان خاص و ثروتمند شرکت‌های بوگاتی، کونیخزگ و پاگانی را مورد هدف قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

    دیگه ماشین بنزینی داره به تاریخ میپیونده

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

      نه تو ایران...

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۹ آذر ۱۳۹۹

    ایا واقعا جهان به اینهمه ابرخودروی رنگ و وارنگ ک هر روز از یک جالیزی سبز میشن, نیاز داره؟؟؟
    اینها چی دارن ک قبلا نبوده؟

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۱۰ آذر ۱۳۹۹

      راست میگی دنیا به پراید نیاز داره.

مطالب پیشنهادی