ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بنچمارک اولیه نسل سوم پردازنده Ice Lake-SP Xeon اینتل منتشر شد

بنچمارک‌های اولیه نسل سوم پردازنده Ice Lake-SP Xeon اینتل منتشر شده که از ۱۴ هسته و ۲۸ ترد خبر می‌دهند. پردازنده‌های جدید سری Ice Lake-SP Xeon مبتنی بر فرآیند +10nm بوده و اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

بنچمارک‌های اولیه نسل سوم پردازنده Ice Lake-SP Xeon اینتل منتشر شده که از ۱۴ هسته و ۲۸ ترد خبر می‌دهند. پردازنده‌های جدید سری Ice Lake-SP Xeon مبتنی بر فرآیند +10nm بوده و اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند.

تصویری که در ادامه ملاحظه می‌کنید، جزئیات پردازنده Ice Lake-SP Xeon Silver را نشان می‌دهد که در حال حاضر مراحل اولیه مهندسی را پشت سر می‌گذارد. این پردازنده از ۱۴ هسته و ۲۸ ریسه یا همان Thread برخوردار بوده و کش L3 آن ۲۱ مگابایت است.

طبق آنچه در گزارش نوشته، سرعت پایه این پردازنده ۲.۰ گیگاهرتز خواهد بود که در حالت Boost به ۴.۰ گیگاهرتز می‌رسد. توان طراحی گرمایی آن ۱۶۵ وات و حداکثر دمای عملیاتی آن ۱۰۵ درجه سانتی گراد اعلام شده است. این پردازنده برای بکارگیری در سوکت LGA 4189-5 طراحی شده و آنطور که در گزارش آمده احتمالاً عضوی از سری Xeon Silver 4300 است که سال آینده معرفی می‌شود.

پردازنده Ice Lake-SP Xeon در آزمایش تک هسته‌ای ۵۵۳.۱ امتیاز و در آزمایش چند هسته‌ای ۱۰۰۳۸.۴ امتیاز کسب کرده است. امتیاز آزمایش تک هسته‌ای نشان می‌دهد که این چیپ از سری Xeon تقریباً شانه به شانه پردازنده پرچمدار Core i9-10900K می‌ایستد که هم اکنون عنوان سریع‌ترین پردازنده گیمینگ اینتل را با حداکثر کلاک ۵.۳ گیگاهرتز یدک می‌کشد. این چیپ از لحاظ امتیاز چند هسته‌ای نیز با پردازنده Ryzen 9 3950X با ۱۶ هسته و ۳۲ ریسه قابل قیاس است.

لازم به ذکر است که امتیازات فوق با استفاده از آخرین نسخه برنامه CPU-z با شتاب دهنده AVX-512 بدست آمده است. این پردازنده بدون شتاب دهنده یاد شده در آزمایش‌های تک و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازات ۳۷۱.۶ و ۶۳۶۳ را کسب می‌کند. این چیپ در بنچمارک Fritz Chess موفق به کسب امتیاز ۱۹۷۱۵ شده که به مقدار کمی از نسل اول پردازنده رایزن با ۸ هسته و ۱۶ ترد سریع تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی