ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ تولید آزمایشی پنل‌های QD-OLED را ماه آینده میلادی کلید می‌زند

سامسونگ یکی از بزرگترین نام‌ها در دنیای نمایشگرها است و می‌خواهد نسل جدید آن‌ها را وارد بازار کند. ظاهرا این کمپانی در ماه آینده میلادی تولید آزمایشی پنل‌های QD-OLED را شروع می‌کند. طبق گزارشی جدید، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

سامسونگ یکی از بزرگترین نام‌ها در دنیای نمایشگرها است و می‌خواهد نسل جدید آن‌ها را وارد بازار کند. ظاهرا این کمپانی در ماه آینده میلادی تولید آزمایشی پنل‌های QD-OLED را شروع می‌کند.

طبق گزارشی جدید، این خط تولید با نام «Q1» در کارخانه «آسان» در کره جنوبی قرار دارد. این کارخانه روی پنل‌های OLED تمرکز کرده و Q1 یک خط تولید نسل ۸.۵ محسوب می‌شود. این خط تولید احتمالا در ابتدا قادر به تولید ماهانه ۱۵ هزار پنل خواهد بود و در نهایت ظرفیت آن به ۳۰ هزار پنل می‌رسد.

پنل‌های QD-OLED از یک فناوری هیبریدی استفاده می‌کنند که مزایای پنل‌های OLED و QLED را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این پنل‌ها مانند نمایشگرهای OLED قادر به تولید رنگ مشکی و کنتراست بی‌نظیر هستند و روشنایی مانند پنل‌های کوانتوم LED تولید می‌کنند.

طبق گزارش‌ها سامسونگ تمام تجهیزات موردنیاز تولید این پنل‌ها را در ژوئیه سال جاری میلادی نصب کرده و با پیشرفت اخیر، یک قدم به تولید تجاری این نمایشگرها نزدیکتر می‌شود. اگر گزارش اخیر صحت داشته باشد، تنظیم جریان تولید ۳ ماه طول خواهد کشید و پس از ۶ ماه، به نرخ تولید موردنظر دست پیدا می‌کند.

سامسونگ

در صورتی که سامسونگ دیسپلی در این مسیر شکست بخورد، به سراغ فناوری «QNED» می‌رود تا خریدارانی مانند سامسونگ الکترونیکس و سونی را جذب کند. این کمپانی روی فناوری پنل QD نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده که مسیر را برای پنل‌های QNED و QD-OLED هموار می‌کند.

در حالی که سامسونگ در پنل‌های QLED در بازار پیشرو است، در زمینه پنل‌های OLED بزرگ عملکرد مناسبی ندارد و از رقیب اصلی خود یعنی «ال جی دیسپلی» شکست می‌خورد. با این وجود، سامسونگ قصد دارد برای رقابت با ال جی سال آینده میلادی ۲ میلیون تلویزیون Mini-LED وارد بازار کند.

این احتمال وجود دارد که سامسونگ بجای فناوری QD-OLED به سراغ QNED برود. انتظار می‌رود ۲۰۲۱ سال بزرگی برای دنیای پنل‌ها و تلویزیون‌ها باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سجاد
    سجاد | ۹ آذر ۱۳۹۹

    واقعا تماشای فیلم و سریال تو این پنل ها بی نظیره ولی نه با این قیمتای بالا مثلا تلویزیون اولد ال جی ۵۵ اینچ ۳۸ میلیونه چه خبرههههه امیدوارم ارزون شه تا بتونیم بخریم ولی ps5 با این تلویزیونا یه چیز محشر میشه ...

مطالب پیشنهادی